Dołącz do czytelników
Brak wyników

POWIERZCHNIE MAGAZYNOWE

8 lipca 2021

NR 2 (Kwiecień 2017)

22 000 000 przesyłek rocznie
Nowe centrum dystrybucyjne Decathlon

0 133

Drugi centralny magazyn w Polsce należący do francuskiej sieci handlowej Decathlon oficjalnie otwarty. 13 kwietnia br. w Łodzi redakcja „Nowoczesnego Magazynu” miała okazję zobaczyć, co kryje się na 32 000 m² jego powierzchni.

 

Decathlon to zarówno międzynarodowy producent, jak i dystrybutor odzieży oraz sprzętu sportowego. Z 1200 sklepów na całym świecie 46 zlokalizowanych jest w Polsce. Decathlon jest tu obecny od 2001 r. – kiedy otwarto pierwszą placówkę w CH Warszawa-Targówek. W 2012 r. w Gliwicach powstało pierwsze centrum dystrybucyjne firmy o powierzchni 31 700 m². Niemalże dwukrotny wzrost liczby sklepów stacjonarnych i rosnąca prawie o 100% rok do roku sprzedaż w kanale internetowym sprawiły, że Decathlon zdecydował się na budowę kolejnego obiektu magazynowego. Tym razem wybór padł na wschodnią części Łodzi, dzielnicę Widzew-Olechów, gdzie znajduje się węzeł autostrady A1, a w niewielkiej odległości od obiektu – autostrada A2. Z centrum dystrybucyjnego obsługiwane będą dwadzieścia dwa sklepy w północnej Polsce i Skandynawia, a niebawem również Litwa, Łotwa i Estonia, Słowacja i Czechy. – Wybraliśmy Łódź i to nie jest przypadek. To miasto w centrum Europy i centrum Polski. Jest więc naturalnie najlepszym punktem logistycznym, gdzie działają liderzy usług transportowych oraz e-commerce. Usytuowanie magazynu właśnie w Łodzi pozwoli nam lepiej i szybciej realizować naszą misję udostępniania sportu wszystkim ludziom. Tutaj przenosimy też nasze centrum logistyczne e-commerce. Łódź wybraliśmy także dlatego, że jest to miasto wielu uczelni wyższych. Chcemy z nimi blisko współpracować, korzystając z dobrego przygotowania absolwentów – mówił podczas otwarcia obiektu David Derouane, country leader Decathlon w Polsce.

 

3 × 10 000 m²

Centrum dystrybucyjne to 32 000 m² powierzchni, z czego aż 30 000 m² przypada na magazyn, który podzielony jest na trzy strefy strefy. Powierzchnia socjalno-biurowa zajmuje 1000 m² 
i tyle samo przeznaczone zostanie na warsztat – będzie on wsparciem dla usługi serwisowej sklepów Decathlon. Na terenie inwestycji powstało też boisko sportowe o wymiarach 27 m × 12 m, przystosowane do gry w koszykówkę, siatkówkę i piłkę ręczną.
Centrum logistyczne firmy Decathlon ma charakter rotacyjny – magazynowanie odbywa się w trzech strefach, po 10 000 m² 
każda. Pierwszą z nich jest magazyn niskiego składowania z antresolą. Podzielono go na marki produktowe oraz działy sportowe, a na antresoli znajduje się zapas towaru. 80% wysyłek pochodzi właśnie z tego miejsca. W magazynie wysokiego składowania znajdują s...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy