Automotive to wyzwanie

Raport

Czym wyróżnia się magazyn dla branży automotive? Jakie elementy wpływają na jego obsługę? Postanowiliśmy to sprawdzić.

W ubiegłym roku eksport przemysłu motoryzacyjnego osiągnął w naszym kraju poziom ok. 19 mld euro. Jest to najwyższa wartość w historii. Widać więc, że rozwija się on dobrze. Według Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych negocjowanych jest 27 projektów motoryzacyjnych na łączną kwotę 1785 mln euro i planowanych 11 497 miejsc pracy. Z drugiej strony, tylko w tym roku Panattoni Europe ukończył budowę BTS-u o łącznej powierzchni 17,6 tys. m2 dla firmy Faurecia, a dla firmy Delphi dedykowana jest inwestycja BTS o powierzchni 20 tys. m2. Według raportu Jones Lang LaSalle popyt brutto w 2011 r. na magazyny w sektorze motoryzacyjnym wynosił 8%. W niektórych regionach udział wynajętej powierzchni magazynowej dla tej branży jest znacznie większy. Prym na tym polu wiedzie Śląsk.

 

 

Czym się różnią?


Postanowiliśmy sprawdzić, czym magazyny dla branży samochodowej różnią się od tych dla innych branż. Jak mówi Aleksander Zacirka, dyrektor TLI firmy Gefco – operatora logistycznego specjalizującego się m.in. w obsłudze logistycznej branży motoryzacyjnej, w magazynach automotive można znaleźć cechy zarówno specyficzne dla branży oraz te spójne z innymi operacjami magazynowymi. Zbiorem wspólnym są np. regały wysokiego składowania na palety jednorodne albo wózki widłowe. Ale są też wyjątki, np. regały półkowe przeznaczone na części drobne (przez logistyków nazywane antresolą), na których...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy