Bateria litowo-jonowa, czyli jak obniżyć koszty operacyjne

Katalog firm

Do zasilania wózków widłowych stosuje się obecnie głównie baterie kwasowe ołowiowe z elektrolitem w postaci płynnego roztworu kwasu siarkowego lub tegoż elektrolitu w postaci żelu. Inną możliwością jest zastosowanie baterii zasadowej niklowo-kadmowej, w której elektrolitem jest roztwór KOH, czyli tzw. zasada potasowa. Oba opisane powyżej rozwiązania są znane od lat i są stosowane z powodzeniem w wielu miejscach. 

Jako alternatywę dla tych znanych i powszechnych rozwiązań można obecnie zaproponować baterię litowo-jonową dającą do 59% oszczędności kosztów zasilania wózków. To rozwiązanie, które swoje początki miało w latach 30. XX wieku, kiedy to opracowano pierwszą baterię litowo-siarkową, a następnie w 1969 r.
baterię litowo-chlorkowo-tionylową, przez wiele lat nie było rozwijane, aż do czasu, kiedy zainteresował się nim przemysł samochodowy w celu wykorzystania w samochodach hybrydowych. 
W obecnej chwili możemy spotkać baterie litowo-jonowe w bardzo wielu urządzeniach, które wykorzystujemy na co dzień, to np. baterie w wiertarkach, telefonach komórkowych, aparatach fotograficznych, komputerach i oczywiście w samochodach h...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy