Jako alternatywę dla tych znanych i powszechnych rozwiązań można obecnie zaproponować baterię litowo-jonową dającą do 59% oszczędności kosztów zasilania wózków. To rozwiązanie, które swoje początki miało w latach 30. XX wieku, kiedy to opracowano pierwszą baterię litowo-siarkową, a następnie w 1969 r.
baterię litowo-chlorkowo-tionylową, przez wiele lat nie było rozwijane, aż do czasu, kiedy zainteresował się nim przemysł samochodowy w celu wykorzystania w samochodach hybrydowych.
W obecnej chwili możemy spotkać baterie litowo-jonowe w bardzo wielu urządzeniach, które wykorzystujemy na co dzień, to np. baterie w wiertarkach, telefonach komórkowych, aparatach fotograficznych, komputerach i oczywiście w samochodach h...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!