Benefity a poziom motywacji pracowników

Zarządzanie

Benefity są popularnym narzędziem, którego celem jest nie tylko zwiększenie atrakcyjności pracodawcy, ale także podniesienie poziomu motywacji pracowników.

Czy jest motywacja? 

Chyba każdy z nas znakomicie wie, czym ona jest i jak się czujemy, kiedy jesteśmy zmotywowani do działania. Sprawdźmy jednak słownikową definicję. Encyklopedia PWN (encyklopedia.pwn.pl) podaje następującą definicję: „motywacja [łac.], psychologiczny proces regulacji psychicznych, nadający energię zachowaniu człowieka i ukierunkowujący je; może mieć charakter świadomy lub nieświadomy.

REKLAMA

Pojęciem motywacji określa się nie tylko przejściowy stan jednostki, ale także względnie stałą strukturę motywacyjną człowieka; w tym ostatnim znaczeniu mówi się o motywacyjnych funkcjach systemu wartości przyjętego przez jednostkę lub hierarchii jej potrzeb. Motywacja jest procesem regulacyjnym, który steruje zachowaniem tak, aby doprowadziło ono do określonego efektu (celu); wzbudzając energię do działania i ukierunkowując je na cel, motywacja...

TA CZĘŚĆ SERWISU DOSTĘPNA JEST TYLKO DLA PRENUMERATORÓW.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do materiałów
Zaloguj się

Przypisy