Dołącz do czytelników
Brak wyników

Bohater magazynowej codzienności

Baza wiedzy | 24 września 2021 | NR 3
0 132

Sprawne funkcjonowanie nieruchomości to wypadkowa wielu czynników, ale przede wszystkim ciężkiej pracy i zaangażowania dużej grupy osób. Odpowiednia wiedza, doświadczenie i odpowiedzialność pozwalają sprawnie koordynować wszystkich podwykonawców, sprawować nadzór nad umowami i ich realizacją oraz, co najważniejsze, utrzymywać dobre relacje z najemcami. Dlatego property managerowie pełnią tak kluczową funkcję zarówno dla samych nieruchomości, jak i dla firm nimi zarządzających. Właściwa osoba oraz odpowiedni model zarządzania nieruchomościami w firmie gwarantują jej sprawne działanie, implementację innowacyjnych rozwiązań oraz sprawną reakcję na potrzeby najemców. 
 

SEGRO Logistics Park Poznań Komorniki (fot. SEGRO)


Przy wyborze odpowiedniej powierzchni magazynowej przyszli najemcy zwracają uwagę na lokalizację, cenę, jakość powierzchni magazynowej oraz na to, czy zastosowane rozwiązania są przyjazne środowisku, czy też innowacyjne technologiczne. Istnieje jednak jeszcze jeden czynnik, który decyduje o wyborze konkretnego miejsca czy partnera: obsługa posprzedażowa, w szczególności współpraca z zarządcą danego obiektu. To właśnie property managerowie są w większości odpowiedzialni za realizację i adresowanie potrzeb najemców oraz wspieranie ich w codziennych wyzwaniach biznesowych.
Jak wynika z cyklicznych badań SEGRO Customer Satisfaction Study, które co roku przeprowadzane są wśród klientów firmy, property managerowie działają w SEGRO bardzo skutecznie. W 2020 r. aż 97% ankietowanych klientów SEGRO w Europie Centralnej było zadowolonych z obsługi swojej nieruchomości. Z kolei 99% wszystkich klientów SEGRO w całej Europie poleciłoby współpracę z tą firmą również innym najemcom. Tak wysoki poziom satysfakcji klientów potwierdza, że działania firmy, nastawione na rozwój własnego zespołu property managerów, są bardzo skuteczne.
Dlatego, gdy tylko pandemia dotarła do naszego kraju, firma mocno podkreślała, że jest otwarta na potrzeby i pytania klientów. SEGRO udało się sprawnie wypracować wewnętrzne procedury, które pozwoliły na bieżąco kontrolować sytuację we wszystkich parkach logistycznych i natychmiast reagować na potencjalne zagrożenie epidemiologiczne. Firma wspierała swoich klientów w dostosowaniu się do aktualnych wymogów bezpieczeństwa, kładąc szczególny nacisk na przestrzeganie zasad zachowania odległości czy higieny w obiektach. SEGRO od samego początku uważnie monitorowało sytuację pandemiczną, a głównym celem firmy było i jest zdrowie, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie klientów i ich pracowników.

Proaktywność i ekspertyza


Property managerowie utrzymują codzienny kontakt z najemcami, są odpowiedzialni za adresowanie ich potrzeb – zarówno bieżących, jak i długofalowych. Działają zatem na pierwszej linii kontaktu, co sprawia, że są dla firmy jednym z najbardziej strategicznych zasobów. Z uwagi na to, że w SEGRO są oni przypisani do konkretnych parków logistycznych, stają się dla klientów punktami kontaktu i osobami, do których można się zgłaszać z każdym pytaniem lub problemem. Niezależnie od tego, czy chodzi o rozwiązywanie pilnych i okresowych wyzwań (np. zwiększone obroty w e-commerce z powodu szczytu świątecznego i potrzeba krótkoterminowego najmu dodatkowej powierzchni), czy wdrażanie w obiektach długofalowych elementów strategii (np. instalacja rozwiązań z obszaru PropTech, w celu zoptymalizowania zużycia zasobów), zarządcy chętnie wspierają klientów w realizacji ich celów. Zadania property managera mogą dotyczyć też nieco bardziej przyziemnych aspektów funkcjonowania obiektu, które wciąż pozostają istotne. Proaktywności od zarządcy wymagają m.in. zimowe warunki atmosferyczne, które przekładają się na konieczność zapewnienia zwiększonego bezpieczeństwa uczestnikom ruchu drogowego czy odśnieżania dachów – decyzję podjętą we właściwym czasie umożliwia m.in. monitoring ich ugięcia (testowo zainstalowany w parku 
SEGRO w Nadarzynie). Niezwykle ważne w tym wszystkim pozostaje partnerskie podejście do klienta i jego potrzeb. Property manager ponadto dysponuje ekspertyzą zarówno osobistą, jak i całego zespołu SEGRO, która umożliwia odpowiednie doradzenie czy zasugerowanie innego, być może bardziej właściwego, rozwiązania. 


Zielone property


Przykłady kwestii zgłaszanych property managerom różnią się w zależności od sektora – inne będą oczekiwania firmy z branży produkcyjnej, a inne działającej w sektorze e-commerce. Uniwersalne dla wszystkich branż są zapytania o rozwiązania z zakresu PropTech. Wynika to m.in. z chęci optymalizacji kosztów, zmniejszenia wpływu działań firmy na środowisko, a także zyskania większej kontroli nad obiektem, np. w postaci systemów opartych na Internecie Rzeczy, które zasygnalizują potencjalne wy...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy