Diabeł tkwi w szczegółach

WEWNĘTRZNY TRANSPORT

Koszty serwisu i ewentualnych napraw, czas ich trwania, możliwość podstawienia wózka zastępczego to tylko niektóre z istotnych elementów mających wpływ na wybór konkretnego dostawcy widlaków. Doświadczenia pokazują , że coraz więcej konkretnych decyzji zakupowych poprzedzonych jest właśnie analizą tego, co może zdarzyć się po zakupie widlaka, a co dotyczy jego serwisu.

Wprawdzie cel pozostał ten sam, jednak dzisiejszy serwis znacznie różni się od tego sprzed kilkunastu czy kilkudziesięciu lat. Dzisiaj nie czeka się na klienta w warsztacie, ale jest się do jego dyspozycji praktycznie na każde wezwanie. Usługi mobilne oferuje obecnie każdy liczący się na rynku dostawca widlaków. Zarówno w okresie gwarancyjnym, jak i pogwarancyjnym serwisant pozostaje rzeczywistym łącznikiem między sprzedawcą maszyny a jej użytkownikiem.


Liczy się sieć  

         
Bazę stanowi zazwyczaj sieć warsztatów stacjonarnych. To tam  przeprowadza się gruntowne remonty maszyn, rewitalizację wózków, skomplikowane naprawy silników itp. Każdy z autoryzowanych importerów maszyn ma taką bazę, choć liczba oddziałów jest bardzo zróżnicowana. Czasem jest to jeden, dwa punkty (np. Emtor, Toyota Material Handling), innym razem kilkakrotnie więcej. Prawidłowością jest jednak, że im mniej punktów stacjonarnych, tym więcej serwisów mobilnych. Na przykład w Toyota Material Handling usługi serwisu mobilnego świadczy ponad 100 punktów, w Emtorze jest ich 60. Zresztą, co podkreślają sami dysponenci , serwis mobilny w większości przypa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy