Dlaczego szaman nie jest lekarzem, czyli jak zapobiegać stratom

POWIERZCHNIE MAGAZYNOWE

Czym jest strata? Poszukując definicji straty, najczęściej mamy do czynienia z jej rachunkowym pojęciem jako ujemnym wynikiem. Jednak zapobieganie stratom magazynowym i stratom w produkcji nie zawsze wykazywane jest jako wynik. Co więcej, starty najczęściej mylone są z kosztami. Dlatego budując strategię zapobiegania stratom w przedsiębiorstwie, mówimy, że strata to koszt, którego można uniknąć. Czy jest to duży problem dla firm logistycznych i magazynowych? Z moich obserwacji wynika, że stanowi on istotny procent końcowego wyniku kontaktu, ponieważ najczęściej się straty bagatelizuje.

O czym myślimy, mówiąc o stratach? Chyba najczęściej o:
 kradzieżach,
 zniszczeniach w procesie,
 celowych zniszczeniach,
 niegospodarności,
 wypadkach przy i w pracy,
 niedocenianiu wartości informacji.
Kradzieże to istotny ubytek w wartości KAŻDEGO przedsiębiorstwa – wg badania przeprowadzonego wśród przedsiębiorców przez towarzystwo ubezpieczeniowe Euler Hermes i Uniwersytet Szczeciński, w latach 2009-10 w 77 proc. firm ujawniono nadużycia dokonane przez pracowników. Wśród nich aż 43 proc. stanowiły kradzieże, a 23 proc. przywłaszczenia (np. wykorzystywanie samochodów służbowych do prywatnych celów). Prawie 80 proc. poszkodowanych przedsiębiorstw straciło przez nieuczciwych pracowników kwoty poniżej 50 tys. zł, a 15 proc. – od 50 do 100 tys. zł (Tygodnik POLITYKA  – nr 39 (2826) z dnia 2011-09-21; s. 36-39). Powinniśmy raczej założyć, że jeśli ktoś jest nieuczciwy, to przyda mu si...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy