Dodatkowa ścieżka do obsługi zamówień

MOBILNY MAGAZYNIER

E-commerce staje się coraz bardziej popularną metodą wspierającą rozwój sprzedaży nie tylko w Polsce, ale również na świecie. Można łatwo zauważyć, że coraz więcej firm w ciągu ostatnich lat z przekonaniem sięga po tego typu narzędzia, by poprawiać swoją konkurencyjność. Jeśli chodzi o logistykę, to mówiąc o e-commerce, mamy najczęściej na myśli kanał B2C, a więc de facto sprzedaż detaliczną do klienta końcowego. Tego typu rozwiązanie może z powodzeniem wspierać tradycyjne kanały sprzedażowe, ale warunkiem jego sukcesu musi być właściwe przygotowanie całej organizacji, w tym m.in. zaplecza magazynowego, by firma mogła efektywnie zarządzać przechowywanymi towarami oraz sprawnie realizować zamówienia. 

Od jakiegoś już czasu widzimy rosnące zainteresowane sprzedażą B2C wśród naszych klientów, którzy właśnie rozważają jej uruchomienie lub są w trakcie procesu wdrożenia. W każdym jednak przypadku decyzja o implementacji B2C wymaga przeprowadzenia analizy wpływu tego modelu sprzedaży na funkcjonowanie całego przedsiębiorstwa, w tym pracy magazynu, a co tym idzie – koniecznych zmian w procesach magazynowych pod kątem dostosowania ich do nowej rzeczywistości. 
Obsługa kanału B2C z pewnością może wiele zmienić, a to, co ją charakteryzuje, to przede wszystkim: ogromna ilość małych (pod kątem ilości i asortymentu) i pojedynczych zamówień, krótkie czasy realizacji, korzystanie z usług firm pocztowych lub kurierskich (odbiorcy oczekują niskich kosztów realizacji), duże wymagania co do komunikacji z odbiorcą, który lubi wiedzieć, co się aktualnie dzieje z jego zamówieniem, oraz bardzo duża liczba zwrotów (od 10 do 20% wydawanych towar...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy