Ekologicznie i solidnie

WEWNĘTRZNY TRANSPORT

Trzy lata mieli producenci wózków widłowych na uzupełnienie swojej oferty i dopieszczenie prototypów z poprzedniej edycji targów CeMAT. Wtedy to w pawilonie „wózkowej trójki” hanowerskiego miasteczka magazynowego gościły bezobsługowe systemy transportowe z napędem hybrydowym i seryjne wózki do transportu poziomego zasilane bateriami litowo-jonowymi. Nie inaczej było w tej edycji – baterie litowo-jonowe, wydajne i przyjazne dla środowiska – odmieniane były przez wszystkie możliwe przypadki i prezentowane w wielu różnych konfiguracjach. Nowością był za to skład „wózkowej trójki”. Miejsce Linde MH zajął w tej edycji po raz pierwszy w historii producent spoza Niemiec – Toyota MH. Co zaproponował gościom targów japoński producent i jak wypadł na tle niemieckiej konkurencji?

Litowo-jonowa rodzina od Toyoty


Japoński producent, który w tym roku przeniósł się z hali targowej do pawilonu „wózkowej trójki”, postawił w Hanowerze na wyróżnienie się z tłumu także we wnętrzu pawilonu. Przedstawicieli Toyoty MH odróżniały czerwone firmowe krawaty, dzięki którym wyłonienie z tłumu odwiedzających kompetentnej osoby, mogącej szczegółowo opowiedzieć o prezentowanym sprzęcie, było bardzo proste. 
Firma zaprezentowała przede wszystkim całą rodzinę błękitnych urządzeń techniki magazynowej BT Levio, w których zostały zastosowane baterie litowo-jonowe. Dzięki wykorzystaniu w nich efektu pamięci bateria powinna wytrzymać ok. 4000 cykli ładowania, a więc tyle, ile wynosi żywotność wózka niskiego lub wysokiego podnoszenia. 

 

 

 

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy