Fachowcy od dużych gabarytów

Raport

Kontenery stosuje się w transporcie lądowym, kolejowym i morskim, a ich obsługa musi być szybka, bezpieczna i sprawna. Rynek wózków do obsługi kontenerów w Polsce się zwiększa, chociażby przez rosnącą popularność transportu intermodalnego. Jakie wózki do ich przenoszenia są najodpowiedniejsze? Czym różnią się od siebie poszczególne modele?

Kontenery stosowane w transporcie lądowym, kolejowym i morskim mają rozmiar 20, 30, 44 i 45 stóp. Wózki, zwane częściej podnośnikami, powinny potrafić obsłużyć jak najwięcej z nich.
Odbiorcami urządzeń podnośnikowych są więc przede wszystkim porty, kolejowe terminale przeładunkowe oraz centra logistyczne obsługujące masowy transport towarów. Do rozmiarów kontenerów przystosowane są poszczególne punkty przeładunkowe. Ograniczenia nie stanowi zazwyczaj ani długość (infrastruktura jest z reguły przystosowana do standardowych kontenerów każdej długości), ani wysokość kontenerów (oprócz typowych istnieje też możliwość obsługi jednostek typu high cube). 

 


Znaczenie efektywnej i szybkiej obsługi kontenerowych ładunków przez odpowiednie podnośniki widać chociażby na przykładzie otwartego niedawno terminala PCC Intermodal w Kutnie. Każdego miesiąca przygotowywanych jest tu ok. 200 pociągów przewożących ok. 7,5 tys. kontenerów. To olbrzymie zadanie dla maszyn. W zgodnej opinii sprzedawców wózków do obsługi kontenerów w Polsce rośnie zainteresowanie transpor...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy