Kiedy dać palecie kolejną szansę

SYSTEMY SKŁADOWANIA

Do naprawy palet typu EUR należy podchodzić z dużą wyrozumiałością, ponieważ nie zawsze jest to opłacalne. Ocenia się, że jest tak w przypadku, kiedy trzeba wymienić więcej niż trzy elementy palety, nie wliczając w to części złącznych. Trzeba też mieć na uwadze fakt, że nie warto palet naprawiać, jeśli jest ich mało. Nie zrównoważą się wtedy koszty ich transportu do firmy wykonującej naprawę. Samo wskazanie opłacalnej liczby palet jest przy tym bardzo trudne.

W świetle § 3 ust. 1. Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 marca 2000 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy ręcznych pracach transportowych (Dz. U. nr 26 z 2000 r., poz. 313., z późniejszymi zmianami) pracodawca jest zobowiązany stosować odpowiednie rozwiązania techniczne i organizacyjne zmierzające do wyeliminowania ręcznych prac transportowych. Oczywistym jest, że można to osiągnąć dzięki wprowadzeniu mechanizacji prac. Bardzo istotne znaczenie odgrywają w niej palety ładunkowe różnego rodzaju, spełniające funkcje urządzeń pomocniczych podczas realizacji procesów transportu i składowania. W praktyce najbardziej rozpowszechnione są palety ładunkowe płaskie drewniane czterowejściowe o wymiarach płyty nośnej 800 x 1200 mm, wielokrotnego użytku. Podczas eksploatacji palety ładunkowe płaskie drewniane ulegają uszkodzeniom, a ich stan techniczny ma istotny wpływ na bezpieczeństwo pracy. Dlatego też niniejszy artykuł poświęcony będzie ocenie oraz naprawie tychże palet.
Wśród płaskich palet drewnianych największą popularnością cieszą się palety ładunkowe typu EUR prod...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy