Magazyn to inwestycja długoterminowa… nie tylko dla dewelopera

POWIERZCHNIE MAGAZYNOWE

Wprowadzanie na rynek ogromnych powierzchni magazynowych zaostrza konkurencję – inwestorzy są, pozostaje pytanie, ofertę którego dewelopera wybiorą. Deweloperzy i właściciele magazynów muszą więc poszerzać i dywersyfikować portofolio, by móc skutecznie stawać w szranki z największymi graczami. To z kolei wymaga odpowiedniego kapitału.

Jak wyjaśnia Maciej Wójcikiewicz, szef działu wycen CBRE i ekspert RICS, większe ożywienie na rynku magazynowym w obszarze poszukiwania kapitału w ostatnich kwartałach związane jest z rosnącym rynkiem najemcy. Aby pozostać konkurencyjnymi, deweloperzy muszą dysponować odpowiednią masą krytyczną i skalą działania, by więksi gracze nie przejęli puli najemców, zachęcając ich bardziej atrakcyjną ofertą. 
Według Maciej Wójcikiewicza deweloperzy poszukują kapitału według różnych strategii – krótko-, średnio- i długoterminowych. Na strategię krótkoterminową decydują się gracze, którzy rozpoczynają poszukiwanie inwestora dopiero na etapie zakupu działki pod inwestycję. W Polsce taką strategię prowadzi m.in. Panattoni. Gracze decydujący się na strategię średniookresową (np. P3 czy ostatnio Waimea Holding) inwestują w nieruchomości na wczesnym etapie, po czym odsprzedają je. Strategia długoterminowa oz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy