Marże na wózkach spadły, ale nie dopłaciliśmy do biznesu

Logistyka wewnątrzzakładowa

Z Jarosławem Cisakiem, prezesem Jungheinrich Polska, o tym, jak wyglądała sprzedaż wózków w 2009 r., o tym, co się działo z cenami i co czeka rynek techniki magazynowej
w najbliższych miesiącach, rozmawia Sebastian Śliwieński. 

 

— Według danych za 2009 r. — sprzedaż na krajowym rynku wózków widłowych zmniejszyła się w sumie 
o ok. 55-60% w porównaniu do roku 2008. A zatem — ile konkretnie wózków sprzedał w minionym roku Jungheinrich Polska? 

— Również odczuliśmy na własnej skórze pogorszenie koniunktury gospodarczej i wstrzymywanie się przez inwestorów z zakupami. Nowych wózków sprzedaliśmy ok. 1350, co stanowiło spadek o 45% w stosunku do danych za rok 2008. Odczuliśmy za to poprawę w sektorze wózków używanych — sprzedaliśmy ponad 600 tego typu urządzeń. 

 

 

— W czasie wywiadu prowadzonego dla „Nowoczesnego Magazynu” pod koniec 2008 r. deklarował Pan, że Jungheinrich nie zamierza na kryzysowym rynku walczyć ceną o klienta. Udało się? Rok 2009 stał się bowiem okresem rywalizacji cenowej na poziomie, z którym wcześniej nie mieliśmy do czynienia... 

— Spodziewałem się, wobec tego, co mogliśmy zaobserwować już pod koniec 2008 r., że rynek się skurczy i że wszyscy będą walczyć w taki sposób, w jaki potrafią....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy