Nie tylko w kontenerze

SYSTEMY SKŁADOWANIA

Pojęcie „magazynowania” często utożsamiane jest z ładunkami przechowywanymi na paletach, a „transportu” z ładunkami przywożonymi w kontenerach. W poszukiwaniu surowców i towarów mniej typowych warto zajrzeć do portu – drogą morską przypływa bowiem wiele grup towarów tylko na pierwszy rzut oka wydających się prostymi do obsługi.

Kontenery stanowią coraz ważniejszą jednostkę ładunkową w międzynarodowym przewozie towarów. Istnieje jednak wiele grup ładunków, które nie mogą być w nich przewożone ze względu na swoją wagę lub wymiary nieprzystające do wystandaryzowanych rozmiarów. Są wśród nich także te, które wymagają specjalnego traktowania ze względu na krótki czas przydatności do spożycia czy niską tolerancję na warunki przechowywania. Kto zatem stoi za dostawami elementów dłużycowych, węgla, owoców czy turbin dla elektrowni?

 

 

Do 50 ton
Z obrotami na poziomie 70 mln euro rocznie firmy Magemar nie można uznać za światowego giganta logistyki. Z całą pewnością warto jednak zwrócić uwagę na ciekawą niszę, jaką znalazła sobie ona na międzynarodowym rynku. Magemar wchodzi w skład większej grupy, której historia działalności sięga lat 30. ubiegłego wielu. Wtedy to powstał Magemon (do dziś funkcjonujący jako jedna ze spółek)...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy