Dołącz do czytelników
Brak wyników

OPAKOWANIE I OZNAKOWANIE TOWARU

19 lipca 2021

NR 6 (Grudzień 2012)

PAKUNEK po liftingu

0 96


Nie ma watpliwosci co do tego, e pozytywny wizerunek firmy jest kluczowy dla osiagniecia wysokich
wyników sprzeday. Niejednokrotnie dla poprawy wizerunku stosuje sie rebranding. Bardzo czesto narzedziem jego realizacji sa opakowania zbiorcze.

Szacuje sie, ze zmiany wizerunku firm, równiez tych ozasiegu swiatowym, nastepuja stosunkowo czesto. Na przykład wbranzy motoryzacyjnej redesign logo nastepuje srednio co 10 lat, asystem identyfikacji wizualnej stanowi istotny element strategii biznesowej. Odpowiednia zmiana symboliki stanowi dla klientów informacje, ze firma wprowadziła konkretne zmiany wzakresie swojej oferty lub działalnosci.
Interesujaca jest odpowiedz na pytanie: dlaczego firmy decyduja sie na zmiane wizerunku? Bardzo czesto zmiana symboliki stanowi istotne narzedzi eliminujace negatywna opinie. Wbrew pozorom przedsiebiorstwom bardzo trudno jest zrezygnowac zpierwotnego systemu iden-
tyfikacji wizualnej. Obawy wtym zakresie wduzej mierze wynikaja zmozliwosci utraty klientów wefekcie nierozpoznawania marki. Tym sposobem kluczowe pozostaje, aby nowa symbolika odzwierciedlała strategie marketingowa oraz była odpowiednia dla komunikacji iprezentacji przedsiebiorstwa.
Szacuje sie, ze ok. 37% projektowanych opakowan zmniejsza sprzedaz produktów. Jakie zatem czynniki nalezy wziac pod uwage na etapie projektowania rebrandingu za pomoca opakowania zbiorczego? Przede wszystkim nalezy pamietac, ze opakowanie powinno byc ciekawe imodne. Cechy te sa szczególnie istotne wkontekscie nowoczesnych technik multimedialnych. Warto przeanalizowac zarówno krajowe, jak iswiatowe opakowania marek konku-
rencyjnych. Wazne jest, aby logo firmy było spójne zpozostałymi elementami graficznymi przedsiebiorstwa. Tym spo-
sobem zyskuje sie własciwe ich odczyta-
nie ipozytywny wizerunek. Symbolika powinna zawierac informacje otym, jaka jest firma. Za pomoca kształtu ikolorów elementy graficzne opowiadaja otym, czym firma sie zajmuje. Niezaleznie od branzy iwielkosci przedsiebiorstwa logo powinno zawsze wygladac profesjonalnie.

 

REBRANDING ZA POMOCA OPAKOWAN

Decydujac sie na rebranding za pomoca opakowan zbiorczych, warto pamietac oodpowiednim ich rozmiarze. Wazne jest, aby opakowania były zoptymalizowane pod wzgledem aspektów logistycznych. Chodzi przede wszystkim owymiary modułów oraz ilosc towaru dostosowana do potrzeb sprzedazy. Nie bez znaczenia pozostaje łatwa identyfikacja iwysoki poziom widocznosci opakowania. Informacje, które sa zawarte na opakowaniu, powinny umozliwic perso-
nelowi logistycznemu szybka identyfikacje produktu. Opakowania musza łatwo dac sie otworzyc, nie tracac swoich walorów ocharakterze wytrzymałosciowym. Jest to bardzo istotna cecha, która nabiera szcze-
gólnego znaczenia wkontekscie długiego procesu logistycznego. Nie bez znaczenia pozostaje proste ustawianie oraz łatwy dostep do produktu iszybka lokalizacja. Niejednokrotnie podkreslane jest proste uprzatanie pozostałosci, aco za tym idzie, recykling. Stad tez zwraca sie uwage na zuzywanie do produkcji najmniejszej ilosci materiału oraz dobre przystosowanie do przewozu wkontenerach przemysłowych.

 

JAKIE OPAKOWANIA DO REBRANDINGU

Mówiac oopakowaniach zbiorczych, nalezy miec na uwadze kilka ich rodzajów. Podstawe wtym zakresie stanowia butelki. Sa to naczynia, które wykonuje sie ze szkła lub tworzywa sztucznego. Rzadziej zastosowanie znajduja butelki metalowe iceramiczne. Kształt najczesciej przybiera forme walca zamknietego udołu, augóry stozkowatego, zwezajacego sie tak, ze otwarty wylot butelki, czyli szyjka, ma znacznie mniejsza srednice niz srednica walca. Jakie zatem substancje przechowuje sie wbutelkach? Przede wszystkim sa to róznego rodzaju płyny, takie jak woda, mleko, napoje alkoholowe itp. Opakowania tego typu sa najczesciej zatykane korkiem zapobiegajacym wylewaniu sie płynu zb...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy