Problematyka poszukiwania rozwiązań pozwalających na optymalizacje procesów związanych z drukowaniem i etykietowaniem jest tak szeroka, że nie sposób przedstawić wszystkich realnie występujących i potencjalnie możliwych problemów, które się z nią wiążą. W poniższym artykule przedstawiono trzy przykłady z trzech różnych branż. Każdy z nich jest charakterystyczny dla swojej branży, co nie oznacza, że z podobnymi problemami lub pomysłami na ich rozwiązanie nie zetkniemy się w miejscach najmniej spodziewanych.
REKLAMA
Po pierwsze, dobieraj optymalne rozwiązania
Opis problemu. U dystrybutora opon samochodowych od samego początku działalności problemem było etykietowanie pojedynczych opon. Ponieważ każda opona przechowuje wiele informacji, oprócz standardowo indeksu (SKU) także dane dotyczące np. daty produkcji opon zapisane w postaci tygodnia i roku. Opon o tym samym indeksie, ale z innymi datami produkcji nie należy mieszać, ale ze względu na optymalizację wykorzystania przestrzeni magazynowej przy jednoznacznej identyfikowalności każdej opony wspólne ich składowanie jest możliwe. Rozwiązaniem stosowanym pierwotnie było owinięcie każdej opony przez otwór wewnątrz opony na zewnątrz wokół obręczy koła taśmą firmową dystrybutora. Taki podkład z taśmy...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!