Technologia RFID znajduje szerokie zastosowanie w przemyśle oraz logistyce towarów. Znaczniki RFID są używane w celu identyfikacji obiektów czy kontroli dostępu. Błyskawiczny odczyt dużej liczby znaczników pozwala podnieść wydajność procesów związanych ze śledzeniem obiektów, a możliwość modyfikacji pamięci tagów daje opcję wielokrotnego wykorzystania tej samej etykiety, co przekłada się na obniżenie kosztów.
Dział: OPAKOWANIE I OZNAKOWANIE TOWARU
Ekologiczne i inteligentne, inspirowane światem roślin oraz ludzkim ciałem – to kierunki rozwoju opakowań w perspektywie najbliższych 50 lat przedstawione przez ekspertów DS Smith. Firma będąca liderem przyjaznych dla środowiska opakowań dla przemysłu, branży FMCG oraz e-commerce podzieliła się swoją wizją rozwiązań opakowaniowych w 150. rocznicę powstania kartonowego pudełka[1].
RFID (Radio-Frequency Identification) pozwala na identyfikację informacji zawartych w tagach/chipach za pomocą fal radiowych i ich rejestracje w docelowej bazie danych. Technologia RFID umożliwia firmom na całym świecie śledzić, liczyć, analizować i monitorować swoje zasoby. Zastosowanie znajduje także m.in. w narzędziowniach, produkcji przemysłowej, lakierniach, magazynach, transporcie, platformach wiertniczych, IT, medycynie i wielu innych.
Szybki rozwój handlu wielokanałowego wymusza na branży dostosowanie swojej obecnej strategii dystrybucyjnej do nowych realiów biznesowych. Dawniej dostawy z centrum dystrybucji kierowane były do ściśle określonej grupy sklepów, które zgłaszały zapotrzebowanie na bazie trzech podstawowych czynników: danych historycznych, projekcji popytu uzależnionego od czynników sezonowych, wpływu akcji promocyjnych.
Kupujący w sieci są coraz bardziej nastawieni na ekologię i chcą kupować od marek, które są społecznie odpowiedzialne. Z raportu „Odpowiedziany e-commerce” wynika, że już co trzecia osoba robiąca zakupy w e-sklepach zwraca uwagę na zbyt dużą ilość folii w otrzymywanej przesyłce, co potwierdza, że czas bezrefleksyjnych zakupów jest już słusznie miniony. Wywiad z Jarosławem Kamińskim – prezesem i dyrektorem zarządzającym Rajapack sp. z o.o.
Kilka tysięcy zwiedzających, setka wystawców, kilkadziesiąt nowości – tak wyglądały Targi Taropak 2022! Targowi goście mieli okazję wzięcia udziału w kilku wydarzeniach branżowych. Ponadto mogli zwiedzić odbywającą się równolegle ekspozycję Targów Polagra.
Usprawnienie pracy magazynierów, a także eliminacja błędów ludzkich możliwe są dzięki zastosowaniu specjalistycznych rozwiązań – sprzętów i aplikacji. Zarówno przy wysyłce, odbiorze, jak i przeładunku produktów w całym łańcuchu dostaw, przemysłowe drukarki etykiet stanowią integralną część rozwiązań w zakresie identyfikacji.
Kody kreskowe 1D i 2D umożliwiają skuteczną identyfikację produktów na wszystkich etapach procesów produkcyjnych oraz logistycznych. Od ich czytelności zależy prawidłowy przebieg realizacji zadań. Weryfikatory kodów kreskowych pozwalają wyeliminować większość problemów związanych z drukiem niezgodnym z zaprojektowanym oryginałem.
Ranpak Holdings Corp. producent papierowych rozwiązań opakowaniowych, wprowadza nową opcję pakowania dla sprzedawców detalicznych. Rozwiązania „Pack-in-Store” dostępne są już na rynkach w regionie EMEA.
InPost wraz z platformą MODIVO międzynarodowym sklepem online z modą, po okresie testów, wdrażają produkcyjną wersję zamkniętego obiegu opakowań EkoBox InPost. To koncept ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku i pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań dla e-sklepów.
Dobrze zorganizowane procesy pakowania mają bezpośredni wpływ na funkcjonowanie zakładów produkcyjnych, centrów logistycznych czy sklepów. Dobranie właściwego opakowania może zoptymalizować biznes i przenieść go na wyższy poziom.
Możliwość znakowania i śledzenia wyrobów w całym łańcuchu dostaw jest coraz bardziej doceniana nie tylko przez specjalistów ds. logistyki, producentów i integratorów systemów, ale także przez ich klientów i partnerów.