Dołącz do czytelników
Brak wyników

Pełną rurą na trzy zmiany
Skrojone na miarę wózki widłowe bocznego załadunku optymalizują proces produkcyjny

Baza wiedzy | 17 maja 2021 | NR 1
0 99

Ciekawy przykład rozwiązania logistycznego można znaleźć w niemieckim mieście Hamm. Produkty niemieckiego zakładu Mannesmann Fuchs Rohr GmbH przysparzają niejednego logistyka o zawrót głowy. Pojedyncza rura stalowa może ważyć 5,3 tony. Do tego dochodzą znaczne wymiary: 
61 centymetrów średnicy zewnętrznej, 18 metrów długości.

Mannesmann Fuchs Rohr dostarcza rozwiązania dla rurociągów gazowych i naftowych, dla przewodów doprowadzających wodę pitną i kanalizacyjnych oraz dla rur konstrukcyjnych i stalowych. Zakady w Siegen i Hamm zarejestrowały w 2006 r. wydajność produkcyjną w wysokości około 350.000 ton. Od lutego 2007 r. zakład przemysłowy używa dwóch wózków widłowych bocznego załadunku firmy Terra o udźwigu 16 t. 
— Sprzęt ten jest przeznaczony do transportu długich materiałów — mówi René Richter, kierownik oddziału w Hamm odpowiedzialny za logistykę
i dalszą przeróbkę. 
Niezwykłą cechą austriackich wózków, która od razu rzuca się w oczy, są dwie kabiny, z przodu i z tyłu wózka. Druga kabina przeznaczona jest dla operatora zwanego ładowaczem rur. Dodatkowy operator ustawia ładunek w magazynie zewnętrznym w takiej pozycji, aby główny operator wózka widłowego mógł go bezpiecznie uchwycić. Obie kabiny wyposażone są w amortyzowane fotele ułatwiające przejazd przez rozległy teren zakładu. Dla maksymalnego bezpieczeństwa elektroniczny czujnik zezwala kierowcy na jazdę dopiero wtedy, gdy druga osoba zamknie drzwi swojej kabiny.
Konstruktorzy producenta wózków widłowych mogli uwzględnić wymagania klientów jeszcze w innych miejscach. Przykładowo karetka wideł jest pochylna w obu kierunkach o łącznie sześć stopni. Dzięki temu potężne korpusy stalowe toczą się w pożądanym kierunku. Jeżeli natomiast maszyna jest w ruchu, cztery masywne kliny utrzymują ruchomy ładunek stabilnie na platformie ładunkowej. Masywne Jumbo zaskakują swoją zwinnością. Promień skrętu wynosi, dzięki specjalnemu układowi kierowniczemu, zaledwie 6500 milimetrów. 
—...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy