Plan awaryjny na „klęskę urodzaju”

Studium przypadku firmy SCOT

POWIERZCHNIE MAGAZYNOWE

Czy warto z wyprzedzeniem planować rozwój firmy, nawet jeśli
wydaje się on mglisty i odległy? Warto! Przede wszystkim dlatego,
bo może on nadejść znacznie wcześniej, niż pierwotnie zakładano.
Dobrze zaplanowana logistyka pozwoli wtedy firmie wykorzystać
nadchodzącą szansę rynkową, zwiększyć sprzedaż i powiększyć
wielkość bez ryzyka związanego z własną logistyką, jej wydajnością
i możliwościami obsługi wzrastającego wolumenu towarów.
Doświadczyła tego „na własnej skórze” krakowska firma SCOT.

AUTOR: Łukasz M. Musialski,
doradca logistyczny Logisys Sp. z o.o.

 

Jest rok 2009. SCOT, niewielka firma mieszcząca się przy ulicy Zawiłej w Krakowie, zatrudnia kilkadziesiąt osób. Jej magazyn ma 1000 m2. Ścisk i ciasnota pomiędzy regałami. Towar ułożony w ścieżkach komunikacyjnych i drogach transportowych. Efektywna powierzchnia magazynowa powiększona dzięki niewielkiej antresoli. Mimo to w magazynie ciągle brakuje miejsca. Żeby sobie jakoś poradzić, firma wynajmuje i stawia pod magazynem kilka kontenerów, które pełnią rolę tymczasowej przechowalni na towary najmniej wrażliwe na temperaturę. Tyle że biorąc pod uwagę, jakie towary dystrybuuje SCOT, nie jest łatwo je wskazać... W niskich temperaturach uszkodzeniu ulegają tusze do drukarek, w wysokich – tonery. W końcu firma staje przed poważnym wyzwaniem,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy