Są wśród nich dane z mediów społecznościowych – to, co ludzie mówią o produkcie lub usłudze, może znacząco wpłynąć na ich popyt. A planowanie łańcucha dostaw coraz bardziej wynika z prognozowania popytu. Zrozumienie i przewidzenie popytu zapewnia, że właściwe rzeczy dzieją sięwe właściwym miejscu o właściwym czasie.
Informacje o pogodzie to kolejny typ takich danych. Nie chodzi tylko o te o gwałtownych zjawiskach, ale również o nieoczekiwanie ciepłej jesieni lub wczesnej zimie. Mogą one wpłynąć na sprzedaż, w sposób którego nie można przewidzieć na podstawie danych historycznych. Do głosu dochodzą także zdarzenia pochodzące
z procesów, zdarzeń występujących w łańcuch logistycznym i urządzeń stanowiących to, co nazywamy Internetem Rzeczy, podstawą Internetu Wszechrzeczy. Liczba emitujących dane urządzeń zwiększa się z dnia na dzień. Monitoringiem zaczynamy obejmować nie tylko środki produkcji, towary, co nie jest nowością dla logistyka, ale również ludzi.
Tradycyjne monitorowanie danych sprzedażowych, śledzenie zamówień, danych z punktów sprzedaży jest w dzisiejszych czasach wzbogacone o wgląd w dane o pogodzie, zdarzeniach, a także o możliwość analizowania, w jaki sposób podejmowane operacje mogą zostać zaburzone w najbliższym tygodniu, nie tylko w okresie rocznym, jak to dotychczas przewidywaliśmy.
Dzięki wykorzystaniu danych szybkozmiennych, które pojawiają się w ogromnej ilości i często w postaci nieustrukturyzowanej (czyli właśnie Big Data), możliwości poprawy efektywności i uzyskania oszczędności w obszarze logistyki przez ich mądre wykorzystanie – są w zasadzie nieograniczone.
Big Data technologicznie jest dostępne do zastosowania w logistyce od zaraz, ale wgląd w te danenie jest tak prosty i oczywisty. Wiele osób koncentruje się na gromadzeniu i przechowywaniu danych b...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!