Polski rynek wózków widłowych wciąż się rozwija

WEWNĘTRZNY TRANSPORT

Według ostatniego raportu „Widlak List”, opracowanego głównie na podstawie danych zgromadzonych przez UDT, można stwierdzić, że polski rynek wózków widłowych wciąż się rozwija. Od kilku lat notuje się wzrost liczby rejestrowanych wózków. Zwiększa się liczba nowych urządzeń oraz tych z napędem elektrycznym, a stabilizacji uległa liczba rejestrowanych wózków o napędzie spalinowym. 

Wśród wózków widłowych zarejestrowanych w 2015 r. przeważały wózki o tonażu od 0 do 2 t. Stanowiły one 55% wszystkich zarejestrowanych wózków. Na kolejnym miejscu uplasowały się wózki o udźwigu od 2 do 3 t – stanowiły one 23% wszystkich zarejestrowanych wózków. W segmencie wózków o napędzie spalinowym oraz o napędzie elektrycznym dominowały wózki o tym samym tonażu. Podobnie było w grupie wózków techniki magazynowej – dominowały udźwigi od 0 do 2 oraz od 2 do 3 ton.

 


Biorąc pod uwagę wszystkie zarejestrowane wózki od 0 do 2 oraz od 2 do 3 ton, nad widłowymi wózkami używanymi dominowały nowe. Wśród wózków o napędzie spalinowym i wózków techniki magazynowej dominowały używane pojazdy, natomiast wśród wózków o napędzie elektrycznym przeważały te nowe.

 

 

Wózki widłowe według udźwigu


Wśród wszystkich wózków widłowych zarejestrowanych w 2015 r. przeważały te o udźwigu od 0 do 2 ton, które stanowiły 55% wszystkich wózków. Najmniej wózków było powyżej 17 ton – nie stanowiły one nawet 1% wszystkich zarejestrowanych pojazdów.

 

 

Wózki widłowe

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy