Prawo grawitacji

WEWNĘTRZNY TRANSPORT

Od kilku gramów do nawet kilku ton – to waga ładunków obsługiwanych przenośnikami rolkowymi. Mogą to być towary transportowane na paletach, w kartonach, skrzyniach czy workach. Poszczególne rozwiązania różnią się między sobą m.in. typem rolek (z tworzywa sztucznego, aluminium, stali, pokryte otuliną). Elementy są wprawdzie typowe, ale poszczególne rozwiązania są mocno zindywidualizowane, dokładnie dopasowane do potrzeb konkretnego użytkownika.   

Przenośniki rolkowe stanowią jeden z najpopularniejszych sposobów transportu wewnętrznego ładunków. – We współpracy z urządzeniami typu transfery, obrotnice czy przenośniki łańcuchowe stanowią podstawę systemów transportu wewnętrznego. Wykorzystanie tego rodzaju urządzeń to najlepsze rozwiązanie strefy buforowej po wyjściu z obszaru produkcji. Odpowiednie sterowanie automatyczne sprawia, że palety kolejkują się w określony sposób, oczekując na odbiór przez magazyn. Jest to znaczna oszczędność czasu oraz pomoc np. przy wstępnym rozdzieleniu palet czy też skierowaniu ich odpowiednim bokiem w miejsce pobrania. Dzięki precyzyjnemu dostarczeniu ładunku we wskazany obszar hali ogranicza się użycie wózków, czas ich przejazdów oraz zapotrzebowanie na energię. W strefach rozładunku magazynów przenośniki rolkowe doskonale sprawdzają się w procesie kompletacji wysyłki – mówi Michał Wronecki, kierownik Departamentu Urządzeń Technologicznych Promag. 
Walorem jest uniwersalność rozwiązań, przy pomocy takich przenośników można obsługiwać ładunki w zasadzie o dowolnej wadze i o dowolnym kształcie. Najprostszymi z nich są przenośniki rolkowe bez napędu, przeznaczone m.in. do pakowania i transportu p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy