Karolina Tokarz, wiceprezes zarządu oraz dyrektor ds. handlu i marketingu Promag, podkreśla, że w e-commerce mamy do czynienia z dużym rozdrobnieniem przesyłek i dużą liczbą punktów dostaw. Z tych powodów intralogistyka wymaga innej organizacji oraz odmiennej infrastruktury niż ma to miejsce w tradycyjnych firmach handlowych. – Przedsiębiorstwa specjalizujące się w e-handlu, którym zależy na podniesieniu konkurencyjności na rynku, powinny inwestować w rozwiązania, które pozwolą im przede wszystkim na optymalizację procesów kompletacji, ograniczą liczbę pomyłek i zwiększą efektywność realizowanych procesów. W e-commerce bardzo dobrze sprawdza się m.in. połączenie systemów składowania w postaci regałów półkowych DIMAX, regałów paletowych PHR lub APR oraz pomostów magazynowych z systemami transportu wewnętrznego w postaci przenośników pionowych i poziomych. Zwłaszcza jeśli są one zintegrowane z systemem WMS, czyli specjalnym systemem do zarządzania pracą całego magazynu. I właśnie na takie rozwiązania decyduje się coraz więcej polskich firm – mówi Karolina Tokarz. Przykładem mogą być realizacje w: eobuwie.pl, Bonito.pl i M.B.B. Logistics. Rozmówczyni zaznacza, że tego typu integracja rozwiązań logistycznych sprawdza się we wszystkich magazynach e-commerce, w których liczba i różnorodność pozycji asortymentowych jest bardzo duża. Po pierwsze dlatego, że zapewnia maksymalne wykorzystanie posiadanej kubatury magazynu, co pozwala z kolei maksymalizować liczbę SKU dostępnych „z półki”, a po drugie gwarantuje wysoką efektywność systemu składowania, a to skutkuje skróceniem czasu pojedynczej kompletacji. W e-commerce jest to parametr niezwykle istotny, często dec...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!