W całej Unii Europejskiej 24% ciężarówek, które każdego dnia przemierzają drogi, jest pustych, a pozostałe są załadowane w zaledwie 57%. W związku z tym, że społeczeństwo się starzeje, prognozuje się, że w ciągu najbliższych 10 lat ok. 20% kierowców samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej przejdzie na emeryturę. Transport na całym naszym globie odpowiedzialny jest za 13,5% światowej emisji CO2 (zależnej od człowieka). Dlatego zwiększenie wydajności całych łańcuchów dostaw jest priorytetem nie tylko z ekonomicznego punktu widzenia poszczególnych przedsiębiorstw, ale również z uwagi na aspekt kosztów społecznych i środowiskowych.
Coraz częściej, co z satysfakcją zauważamy w ECR Polska, menedżerowie przedsiębiorstw uświadamiają sobie konieczność współpracy w ramach projektów, których celem jest przyspieszenie łańcuchów dostaw i uczynienie ich bardziej wydajnymi i zrównoważonymi – co oznacza przecież także konkretne oszczędności. Jak się tego podjąć? Doświadczenie najlepszych praktyk na rynku polskim i innych rynkach europejskich pokazuje, że często lepsze wyniki w poszczególnych ogniwach łańcucha dostaw można osiągnąć, usprawniając najpierw cały proces dostaw, a następnie dzieląc się oszczędnościami (tzw. end-to-end). Specyfika branży FMCG, w której poszczególne ogniwa – producenci/dostawcy, operatorzy logistyczni, sieci handlowe – często należą do różnych podmiotów, wydaje się utrudniać poszukiwanie kompleksowych rozwiązań (naturalne jest, że dba się przede wszystkim o własne podwórko) i wejście na drogę end-to-end value chain optimisation… Niepotrzebnie!
Obszary usprawnień
Podstawowym...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!