Analizując otoczenie rynkowe i wewnętrzne możliwości firmy INTERSPORT Polska SA, doszliśmy do wniosku, że musimy położyć znacznie większy nacisk na optymalizację zapasów produktowych w naszym magazynie i sieci sklepów. Rozchwiany kryzysem popyt jest dodatkowo warunkowany pogodą, która w naszym kraju od paru lat płata figle i prezentuje nam ciepłe lato w październiku, słoneczną wiosnę w styczniu lub śnieżny kwiecień. Trudna w prognozowaniu sprzedaż długoterminowa uniemożliwia tradycyjnie planowanie zapasów. Aby zmniejszyć ryzyko niepewności estymacji, postanowiliśmy zmniejszyć poziom zapasów przy jednoczesnym częstszym ich odnawianiu. To pierwszy postulat naszych planów, który miał nam pomóc rozwiązać część problemów przez odblokowanie zamrożonego kapitału obrotowego.
Zmniejszenie stanów magazynowych mogłoby wpłynąć negatywnie na sprzedaż, gdybyśmy pogorszyli jakość obsługi naszych klientów i nie zapewnili im dostępności towarów, których szukają w naszych sklepach. Poziom zapasów i rozlokowanie towarów musi być wystarczające dla zaspokojenia popytu. Niedopełnienie tych obowiązków było już wielokrotnie zasadniczym powodem, dla którego upadały marki i firmy. Konieczne jest więc znalezienie złotego...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!