Segment przesyłek listowych podąża za ekotrendami

E-COMMERCE

Na przestrzeni kilku ostatnich lat zrównoważony rozwój stał się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowych wielu przedsiębiorstw. A tendencja będzie tylko się pogłębiać – wpłyną na to kolejne unijne regulacje i rosnąca świadomość społeczeństwa. Postępującą ekologiczną transformację obserwujemy również w segmencie przesyłek listowych. Firmy zajmujące się obsługą korespondencji już dostrzegły tę zmianę i – odpowiadając na potrzeby swoich klientów oraz współczesnego świata – wprowadzają coraz to nowe rozwiązania, mające na celu zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne.

Raport o stanie rynku pocztowego Urzędu Komunikacji Elektronicznej konsekwentnie pokazuje, że liczba wysyłanych przez nas listów maleje, ale i tak każdego roku jest to niemal 1 mld przesyłek. To wciąż olbrzymia liczba. Obsługa takiego wolumenu wymaga niemałych nakładów pracy, od sortowania listów po ich doręczenie. Każdy etap tego procesu wywiera określony wpływ środowiskowy, dlatego operatorzy pocztowi, usprawniając swoje działania, biorą pod uwagę także względy ekologiczne. Sposobów na mniejszy ślad środowiskowy może być wiele, od cyfryzacji usług przez optymalizację tras doręczeń aż po nowe formaty produktów.

Dbaj o planetę – nie transportuj powietrza

W...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy