Dział: E-COMMERCE

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Fala zwrotów na rynku e-mody testuje jej logistykę

Na modzie sprzedanej w tym roku przez internet w Unii Europejskiej będzie można zarobić 111,6 mld dol., a za cztery lata nawet 162,2 mld. Nie obędzie się jednak bez problemów, ponieważ produkty z tej grupy generują najwyższy udział zwrotów spośród wszystkich kategorii produktowych, zarówno w unijnym, jak i globalnym e‑commerce. W UE wyniesie on w tym roku 16,3%, a w 2027 r. 17,5%. Na horyzoncie widać dodatkowo dwa niepokojące zjawiska, które jeszcze bardziej skomplikują obsługę logistyczną tego sektora.

Czytaj więcej

Obsługa rynku europejskiego, Polska jako centrum strategiczne

W ostatnich latach dynamiczny rozwój e-commerce spowodował istotne zmiany w sposobie dostarczania towarów do klientów na całym świecie. Wiodące firmy logistyczne muszą dostosować się do tego nowego środowiska biznesowego i znaleźć innowacyjne sposoby obsługi rosnącej liczby zamówień online. Jednym z takich graczy na międzynarodowej arenie logistycznej jest JD Logistics, lider logistyki e-commerce.

Czytaj więcej

Segment przesyłek listowych podąża za ekotrendami

Na przestrzeni kilku ostatnich lat zrównoważony rozwój stał się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowych wielu przedsiębiorstw. A tendencja będzie tylko się pogłębiać – wpłyną na to kolejne unijne regulacje i rosnąca świadomość społeczeństwa. Postępującą ekologiczną transformację obserwujemy również w segmencie przesyłek listowych. Firmy zajmujące się obsługą korespondencji już dostrzegły tę zmianę i – odpowiadając na potrzeby swoich klientów oraz współczesnego świata – wprowadzają coraz to nowe rozwiązania, mające na celu zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne.

Czytaj więcej

Świat to za mało: jak podbijać nowe rynki dzięki skorzystaniu z fulfillmentu

Hossa rynku e-commerce trwa (na razie wciąż mimo inflacji). Przyczyniła się do niej pandemia COVID-19 i nałożenie rządowych restrykcji związanych z handlem stacjonarnym. Ponowne umożliwienie zakupów w sposób tradycyjny niczego jednak nie zmieniło – rozwój handlu online wydaje się rozpędzonym pociągiem niemożliwym do zatrzymania.

Czytaj więcej

Magazyn szyty w modelu D2C

Wraz ze wzrostem w branży e-commerce systematycznie rozwijał się zakres działalności Grupy Calzedonia w ramach modelu biznesowego direct-to-consumer (D2C). Aby nadążyć za potrzebami rynku, firma musiała zoptymalizować swoje procesy wysyłkowe, zwiększając jednocześnie wydajność i poziom obsługi klienta. W tym celu dla swojej marki Tezenis wdrożyła technologię Pouch System™ od BEUMER Group.

Czytaj więcej

E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka

Topniejące prognozy dla światowej gospodarki i handlu są wciąż łaskawe dla sektora e-commerce i obsługujących go film logistycznych. Spowolnienie w obu branżach jest jednak nieuniknione, choć trwający szczyt zakupowy złagodzi nieco nadchodzące spadki. Kolejne kwartały będą za to bardziej wymagające, zarówno dla e-sklepów i logistyków. Już teraz wysokie ceny transportu i materiałów zmuszają firmy do cięcia kosztów i rezygnacji z darmowych zwrotów. Klient w sieci jednak nie odpuszcza, chce szybciej, wygodniej i taniej, a najlepiej za darmo.

Czytaj więcej

Inflacja wpływa na spowolnienie na rynku magazynowym

Rozwój e-commerce to jeden z głównych czynników wpływających na popyt na rynku magazynowania i na transformację technologiczną istniejących magazynów. Dziś to sprzedaż elektroniczna napędza rynek powierzchni magazynowej w Polsce – podkreśla dr Łukasz Marzantowicz, adiunkt w Katedrze Logistyki w Szkole Głównej Handlowej, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

Czytaj więcej

E-commerce napędza polski rynek magazynowy

W ostatnich latach rynek magazynowy obserwuje znaczne zwiększenie zapotrzebowania na powierzchnie magazynowe i usługi logistyczne, szczególnie ze strony firm działających w kanale e-commerce.

Czytaj więcej