Sieci walczą z czasem i o jakość

STRATEGIE MAGAZYNOWE

Jaka jest ranga logistyki w strategii sieci handlowej? Jakie wskaźniki logistyczne są kluczowe dla całego biznesu? Gdzie firma dostrzega potencjał do optymalizacji kosztów działania sieci? Zadaliśmy to pytanie logistykom z wszystkich dużych sieci handlowych działających w Polsce. W odpowiedziach tych, którzy przyjęli nasze zaproszenie do dyskusji, decydującymi parametrami oceny pracy działu logistyki okazały się czas i jakość, przy czym w każdej z sieci są one analizowane w nieco inny sposób. 

Ilościowa i jakościowa  zgodność w Grupie Muszkieterów

W każdej sieci handlowej kluczową rolę odgrywa centrala odpowiedzialna za koordynację wielu działań pozwalających na sprawne i efektywne funkcjonowanie wszystkich punktów sprzedaży. Jednym z elementów jest logistyka, istotna zarówno ze względu na największą pozycję kosztową funkcjonującej centrali, jak i ze względu na swoje operacyjne znaczenie, czyli fizyczną realizację wszystkich założeń sprawnego łańcucha dostaw. 
Podstawą działań łańcucha logistycznego są dwa elementy: zgodność realizacji zamówienia klienta, w tym przypadku sklepu, pod względem ilościowym i jakościowym oraz terminowość dostawy. Realizacja tych zobowiązań wymaga od działu logistyki precyzyjnego planowania zapasów z dostawcami produktów, efektywnego systemu obsługi tych produktów i przygotowania zamówień w magazynie oraz stworzenia optymalnego systemu dostaw do sklepów.
W związku z dynamicznym rozwojem Gru...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy