Dołącz do czytelników
Brak wyników

Trzy strony medalu

Baza wiedzy | 24 września 2021 | NR 3
0 135

Rosnące 105 000 m2 centrum logistycznego w podpoznańskich Żernikach połączyło DHL Supply Chain, Zalando i Panattoni. Powstaje w ekspresowym tempie – budowa ruszyła w marcu tego roku, 25 maja uroczyście zawieszono wiechę, w sierpniu gotowa będzie pierwsza połowa realizowanej dwuetapowo inwestycji, a we wrześniu –  zacznie się jej zatowarowywanie. 

DHL Supply Chain z nowego obiektu prowadzić będzie operacje logistyczne m.in. dla Zalando, realizowane na wielu rynkach europejskich –  w tym polskim i niemieckim. Wzmocniona posadzka, strefa VAS (Value Added Service) z odpowiednim poziomem światła dziennego i stałą temperaturą, 3-kondygnacyjne biuro z kuchnią, oddzielne wjazdy dla pojazdów ciężarowych i osobowych, specjalne zatoczki dla busów i autobusów – to kilka podstawowych informacji technicznych związanych z inwestycją. Powstające centrum logistyczne pracuje na certyfikat środowiskowy BREEAM na wysokim poziomie „Excellent”. Zastosowane zostaną rozwiązania ważne zarówno dla środowiska, jak i dla dobrostanu użytkowników budynku, których docelowo będzie ok. 800. Dach będzie wystarczająco mocny, by umieścić na nim panele fotowoltaiczne i kwietne łąki z domkami dla owadów, przy wjeździe zostaną zasadzone drzewa i krzewy, a ponadto deweloper wybuduje „zielone ściany”. Dodatkowo użytkownicy obiektu będą mieli do dyspozycji wiaty na rowery, stanowiska do ładowania akumulatorów samochodów elektrycznych i strefy wypoczynkowe w sąsiedztwie wysokich roślin, a także niewielką siłownię i stoły piknikowe na świeżym powietrzu. Na drugim piętrze budynku biurowego deweloper zbuduje zielone tarasy z ławkami, punktami ładowania telefonów, lekkimi przenośnymi krzesłami i stołami oraz roślinami w donicach. Zrównoważony rozwój jest ważnym elementem strategii trzech stron zaangażowanych w ten projekt. 

O to, czym kierują się przy wyborze partnera biznesowego, jak wypracowują wspólny język i rozwiązują trudne sytuacje w realizacji inwestycji, zapytaliśmy trzy strony tego projektu w osobach Moniki Dudy, dyrektor zarządzającej DHL Supply Chain w Polsce, Katarzyny Kujawiak, Development Director Panattoni, i Pawła Laski, Site Manager Zalando Logistics Operations Polska.

 

 

 Czym kierujecie się, dobierając partnerów biznesowych do współpracy przy projektach logistycznych i dlaczego to jest dla Was tak ważne?


Monika Duda, DHL Supply Chain: Trafny wybór partnera biznesowego to podstawa każdej udanej współpracy i jednocześnie bardzo trudna decyzja do podjęcia. Myślę, że śmiało można postawić tezę, że o sukcesie firmy w dużej mierze może decydować wybór doświadczonego, rzetelnego partnera biznesowego. Zawsze powtarzamy, że dzięki powierzeniu obsługi logistycznej DHL Supply Chain nasi klienci nie muszą się martwić o logistykę, ale mogą skupić się na swojej podstawowej działalności i efektywnym rozwijaniu biznesu. Podstawowym czynnikiem wpływającym na sukces projektu jest wzajemne zrozumienie potrzeb i celów, które powinny być ściśle określone przed rozpoczęciem współpracy. Podstawowe aspekty to wzajemne zaufanie, otwarta komunikacja, współpraca i zrozumienie specyfiki branży partnera biznesowego. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach niezwykle ważne jest również posiadanie spójnej kultury organizacyjnej i wartości oraz zrozumienie strategii biznesowej. Jesteśmy dumni, że z Zalando dzielimy te same wartości, jakimi są bezwzględne poszanowanie praw człowieka, zrozumienie wartości różnorodności i współpraca oparta na wzajemnym szacunku, otwartości i zaufaniu. Uważamy, że różnorodność naszych pracowników to jeden z najważniejszych elementów świadczących o naszej sile. Kobiety i mężczyźni w różnym wieku, reprezentujący różne rasy, grupy etniczne i religie, a także osoby z różnym stopniem niepełnosprawności, o różnej orientacji seksualnej – wszyscy oni wnoszą do DHL swój wkład i indywidualne podejście, które koniec końców przekłada się  na sukces organizacji. Dla DHL Supply Chain i Zalando pracownicy stanowią największa wartość – rozwijamy biznes, mając na uwadze ich komfort, bezpieczeństwo i promując otwartą kulturę komunikacyjną, która każdemu z pracowników daje możliwość zadawania pytań, dzielenia się swoimi przemyśleniami i aktywnego udziału w rozwijaniu biznesu. DHL jest firmą customer centric – nastawioną na współpracę i partnerstwo, długoterminowe budowanie relacji biznesowych. Od naszych partnerów oczekujemy, że są wiarygodni, wypełniają swoje zobowiązania i stale poszukują optymalnych rozwiązań. Przy tak dużych i skomplikowanych projektach niezbędne jest doświadczenie i odpowiednie zasoby organizacyjne. W dzisiejszych czasach nawet realizacja tak dużych projektów logistycznych jak lokalizacja pod Poznaniem odbywa się w bardzo skróconym terminarzu. Zmiany w strukturze rynku i zachowaniach konsumentów są dziś tak szybkie, że wymagają odpowiednio szybkich decyzji. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Zespołem Panattoni, który zachował się bardzo proaktywnie, proponując najlepsze rozwiązania, a w końcowym etapie oferując warianty, które powstawały i były omawiane od poniedziałku do niedzieli.

Monika Duda, dyrektor zarządzająca  DHL Supply Chain w Polsce

Katarzyna Kujawiak, Panattoni: Panattoni dostarcza różnorodne projekty, zarówno tak ambitne jak ten BTS o powierzchni ponad 100 tys. m² w podpoznańskich Żernikach dla firmy DHL i na potrzeby e-commerce, jak i obiekty produkcyjne czy huby przeładunkowe. Różnią się one stopniem zaawansowania oraz harmonogramem prac, choć ten najczęściej jest napięty. I to ogromna satysfakcja reprezentować firmę, która swoim doświadczeniem i ciężką pracą wielu zespołów staje się  partnerem w realizacji celów biznesowych takich firm, jak DHL czy Zalando. „Dowiezienie” przez nas inwestycji najwyższej jakości i na czas również i od nas wymaga doboru odpowiednich podwykonawców. Skala realizowanych przez nas projektów i znajomość rynku pozwalają nam na dobór odpowiednich przedsiębiorstw, o określonych kompetencjach, które sprawdzają się w poszczególnych realizacjach. 

Katarzyna Kujawiak, Development Director Panattoni

Paweł Laska: Przy obecnym tempie rozwoju biznesu, a tym samym infrastruktury logistycznej, wybór partnera jest jedną z kluczowych decyzji. Doświadczenie i wiedza ekspercka są podstawowym wymaganiem. Tym, co wyróżnia naszych partnerów, jest przede wszystkim umiejętność pracy w zmiennym środowisku oraz elastyczność. Zrozumienia potrzeb, wyzwań oraz bezkompromisowego podejścia, jeśli chodzi o osiągnięcie wysokiego poziomu customer experience. Obszar customer fulfilmentu, przy obecnym dynamicznym wzroście, wymaga nieustanneg...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy