Stereotypy bywają bardzo złudne
Dość często spotykam się z poglądem, że zarządzanie umową polega na sprawowaniu nadzoru, co jednak w mojej ocenie jest spojrzeniem zdecydowanie zbyt wąskim, nieoddającym rzeczywistej roli procesu, jakim jest zarządzanie kontraktowe.
REKLAMA
Drugim kontrowersyjnym poglądem, jaki dość często słyszę, jest ograniczanie grona osób sprawujących nadzór realizacji zadań ochronnych wyłącznie od osób posiadających Wpis na Listę Kwalifikowanych Pracowników Ochrony Fizycznej, które zgodnie z regulacjami prawnymi są uprawnione do sprawowania nadzoru pracowników ochrony. Jako powód wskazywane są postanowienia zawarte w art. 26 ustawy o ochronie osób i mienia.
Oba poglądy są moim zdaniem błędne, a ich najczęstszą konsekwencją jest pasywność klienta, który w praktyce nie zarządza kupowaną usługą, bądź zarządza w bardzo wąskim, wycinkowym zakresie.
Nadzór pracowników ochrony rozumiany ustawowo zupełnie nie przeszkadza w nadzorowaniu usługi przez klienta. Co więcej, wskazane jest, aby oba procesy funkcjonowały równolegle, a najlepiej przenikając się i w ten sposób wzmacniając siłę całego procesu utrzymywania jakości.
Zacznijmy od podstaw
Zarządzanie kontraktowe to kompleksowy proces obejmujący działania w zakresie przygotowania umowy i jej zawarcia oraz działania upewniające organiz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!