Realizacja zadań ochronnych jest procesem ciągłym, ale i wysoce interdyscyplinarnym oraz wielce zależnym od czynników zewnętrznych i wewnętrznych. Przygotowana koncepcja ochrony, następnie przełożona na warunki umowne, wchodząc w stan realizacji, zderza się z wieloma problemami, poczynając od zmienności naszych operacji i tym samym pojawiających się odstępstw od pierwotnej koncepcji, poprzez zmienność składu zespołu ochronnego, wymagającą ciągłego czuwania nad właściwym zrozumieniem koncepcji przez nowych pracowników ochrony, zmienność charakteru procesów oraz konfiguracji architektonicznej obiektów wymagającą dostosowania systemów zabezpieczeń technicznych, a kończąc na zmianach prawa, także wymagających od nas zmiany koncepcji ochrony. Jak więc widzimy, właściwie w każdym etapie współpracy z agencją ochrony pojawiają się potrzeby operacyjne, a jednocześnie cały czas jest ważne zarządzanie jakością usługi i obie te potrzeby wymagają proaktywnego i skrupulatnego podejścia, najlepiej odpowiednio opisanego w umowie, na przykład w postaci odpowiedniego załącznika, dość często nazywanego SLA, czyli Service Level Agreement – umowa o poziomie usług.