Dołącz do czytelników
Brak wyników

W branży 1_13

Baza wiedzy | 14 czerwca 2021 | NR 1
0 50

Relacje inwestorskie

AXI IMMO doradzało przy transakcji najmu powierzchni magazynowo-biurowej pomiędzy Dirks Consumer Logistics GmbH a SLP Wrocław Sp. z o.o. należącą do konsorcjum Grupy Skalski. Dirks Consumer Logistics jest częścią DIRKS Group, międzynarodowej grupy inżynieryjno-logistycznej świadczącej kompleksowe usługi dotyczące rozwiązań w zakresie inżynierii i logistyki produkcji, logistyki oraz organizacji sieci dystrybucji. AXI IMMO doradzał też przy wynajmie nowej powierzchni magazynowo-biurowej dla firmy Abra Sklepy Meblowe. Firma zajęła powierzchnię magazynowo-biurową w Prologis Park Wrocław. 

DB Schenker Logistics otworzył nowy terminal na Pomorzu. Nowy cross-dockingowy terminal DB Schenker Logistics w aglomeracji Gdańska rozpoczął obsługę klientów 18 lutego br.
Obiekt jest położony bezpośrednio przy autostradzie A1, w pobliżu obwodnicy Trójmiasta, na terenie gminy Pruszcz Gdański. 

CTL Maczki-Bór z nowymi kontraktami. Należąca do Grupy CTL Logistics spółka CTL Maczki-Bór SA w 2013 r. będzie obsługiwała trzy największe w Polsce koncerny zajmujące się wydobyciem węgla kamiennego. To owoc wieloletniej pracy spółek z Grupy CTL Logistics, które sukcesywnie rozbudowują swoją ofertę dedykowaną branży górniczej. 

W połowie lutego podpisana została umowa pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia SA a Przembud Gdańsk SA na budowę kolejnego etapu Centrum Logistycznego w postaci magazynu wysokiego składowania o kubaturze 243 266 m3, przystosowanego do prowadzenia usług logistycznych związanych z przyjęciem, kompletacją, składowaniem oraz dystrybucją towarów drobnicowych wysoko przetworzonych w opakowaniach z wyłączeniem ładunków niebezpiecznych. 

FM Logistic po raz kolejny przeszedł pozytywnie zewnętrzną weryfikację. Audyt Bureau Veritas Certification Polska Sp. z o.o. wykazał nie tylko zgodność z wymogami określonymi w normie ISO 9001:2008, ale także odnotował wiele istotnych innowacji, które zyskały uznanie specjalistów. 

Firma SEGRO oraz firmy Valeo Service Eastern Europe i CAT LC Polska zawarły długoterminową umowę najmu na prawie 11 tys. m² powierzchni magazynowej i biurowej o wysokim standardzie w ramach Tulipan Park. Do nowoczesnego obiektu najemcy wprowadzą się w drugim kwartale br. W transakcji pośredniczyła agencja Colliers International. Z kolei firma ArjoHuntleigh, należąca do grupy Grupy Getinge, jednego z największych dostawców sprzętu medycznego na świecie, zdecydowała się kontynuować współpracę z SEGRO, wynajmując powierzchnię w Tulipan Park Poznań. 

Goodman podpisał umowy najmu z dwoma pierwszymi klientami w ramach Pomorskiego Centrum Logistycznego w bezpośrednim sąsiedztwie terminala kontenerowego DCT Gdańsk. W pierwszym magazynie o powierzchni 14 000 m2 operatorzy logistyczni Kuehne + Nagel oraz Terramar obejmą odpowiednio 3870 m2 oraz 3970 m2. 

Kuehne + Nagel zarządza projektem dla CEMTEC, firmy specjalizującej się w technologii cementowej i wydobywczej. CEMET przekazała Kuehne + Nagel międzynarodowe projekty na Rosję. 

Pomorski Urząd Wojewódzki oraz Morski Oddział Straży Granicznej zamontowały w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym zestaw bramek radiometrycznych. Bramki służą wykrywaniu materiałów emitujących promieniowanie gamma-neutronowe w kontenerach przeładowywanych w terminalu. Podobne instalacje są od niedawna standardowym wyposażeniem polskich przejść granicznych. 

Panattoni Europe dokonało zbycia dwóch portfeli aktywów logistycznych zlokalizowanych w Polsce o łącznej powierzchni 402 tys. m² na rzecz spółek powiązanych z LogiCor, ogólnoeuropejską platformą logistyczną założoną przez Grupę Blackstone. Pierwsza transakcja została sfinalizowana w październiku 2012 r. i obejmowała cztery inwestycje w kluczowych dla logistyki polskich lokalizacjach, o łącznej powierzchni 218 tys. m². Druga transakcja została sfinalizowana w grudniu 2012 r. i obejmowała portfel dziewięciu nowo wybudowanych obiektów logistycznych o łącznej powierzchni 184 tys. m². Panattoni Europe sfinalizowało też kolejny etap rozbudowy Panattoni Park Mysłowice. Nowy obiekt o powierzchni ponad 28 tys. m² wynajęty został przez trzech najemców: CEVA Logistics, Manuli Hydraulics oraz Valeo. Panattoni Europe rozpoczął również budowę drugiego obiektu produkcyjnego dla firmy Faurecia (inwestycja licząca 13,6 tys. m² stanowi drugą realizację dewelopera na terenie Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej) oraz poinformował o umowach najmu w centrum logistycznym Panattoni Park Wrocław na łącznie 5 tys. m². Firma Hemmersbach powiększyła dotychczas zajmowaną powierzchnię o 2 tys. m². Umowę przedłużył także Alu Trans System
Sp. z o.o., który zajmuje 3 tys. m². 

APL uruchomił nowy serwis dowozowy łączący niemieckie porty z Gdynią. Połączenie nazwane Poland Express Service (PEX) obsługiwane jest przy współpracy z Hapag-Lloyd i MOL. Połączenie zainicjowano zawinięciem 24 stycznia br. do BCT statku Akacia. W ramach serwisu realizowane będą cotygodniowe rejsy na trasie Bremerhaven – Hamburg – Gdynia. 

Dachser z dniem 1 stycznia br. przejął 100% udziałów w spółce joint venture Dachser Netherlands Air & Sea Logistics B.V, która zajmowała się międzynarodową spedycją lotniczą i morską, działając w trzech lokalizacjach: Maastricht, Rotterdamie oraz Amsterdamie. Niemiecki operator przejmuje też hiszpański Transunion, operatora zajmującego się spedycją lotniczą. Przejęcie powiększy działalność dywizji Dachser Air & Sea Logistics o 15 dodatkowych lokalizacji w 5 krajach. 

Inwestor North-West Logistic Park w Szczecinie podpisał umowę najmu z Premium Distributors na wynajem 40% powierzchni w Hali A. Komercjalizacją projektu zajmuje się firma Litwiniuk Property, Cushman & Wakefield, Jones Lang LaSalle oraz Colliers International, firmy posiadające międzynarodowe doświadczenie na rynku nieruchomości komercyjnych. 

Volkswagen Group Polska zawarła wieloletnią umowę na obsługę logistyczną grupy VW w Polsce z operatorem logistycznym STS Logistic. Przedmiotem umowy jest dystrybucja i magazynowanie samochodów wszystkich marek koncernu VW na terenie RP. Planowany roczny wolumen do dystrybucji to 80 tys. aut, co stanowi ok. 29% rynku sprzedaży samochodów w Polsce. 

Heavy Duty Construction rozpoczęło realizacje montażu magazynu automatycznego dla jednych z czołowych zakładów przetwórstwa mięsnego na południu Polski.  Etap pierwszy projektu zakłada montaż regałów i szyn prowadzących wraz z układnicami (6 układnic mini-load, 1 układnica paletowa).  Pojemność regałów obsługiwanych przez 6 układnic mini-load to prawie 20 000 miejsc pudełkowych. Będzie to jeden z największych automatycznych magazynów w Polsce obsługiwanych przez układnice typu mini-load. Harmonogram zakłada realizacje etapu 1 montażu w czasie 6 tygodni. Kolejne etapy prac to montaż przenośników w strefie wejścia wyjścia i produkcji, a także wykonanie podłączenia elektrycznego całego systemu. 

Solid Security, firma działająca na rynku ochrony osób i mienia, wynajęła 1,5 tys. m2 powierzchni biurowej oraz 3 tys. m2 powierzchni magazynowej w Ideal Idea Park III w Warszawie. W procesie negocjacji właścicielowi nieruchomości doradzała firma CBRE. Planowany termin oddania do użytku to II kwartał 2013 r. 

Stokrotka Sp. z o.o. uruchamia własną sieć logistyczną, która pozwoli nabywać zdecydowaną większość towaru bezpośrednio od producentów, a nie tak jak dotychczas od dystrybutorów. Sieć, poprzez którą zaopatrywane będą wszystkie sklepy Grupy Handlowej Emperia SA, obejmie centrum dystrybucyjne, osiem magazynów regionalnych pełniących funkcję punktów przeładunkowych (cross-doków) oraz transport. Pierwsze dostawy będą realizowane już od drugiej połowy 2013 r. 

Colliers International reprezentował Logwin Air+Ocean w wynajmie powierzchni magazynowej w Diamond Park Piaseczno w Piasecznie pod Warszawą. Transakcja była renegocjacją dotychczasowej umowy najmu. 
ROHLIG SUUS Logistics podpisał z firmą DEES umowę zakładającą wynajem oraz regularną wymianę 20 naczep typu Box. Zgodnie z umową wymiana sprzętu na nowy będzie następowała co 3 lata. ROHLIG SUUS Logistics jest też po otwarciu dwóch kompleksów logistycznych w Czeladzi i Poznaniu oraz przeniesieniu oddziału w Łodzi do nowoczesnego obiektu klasy A+ na terenie Prologis Park Janki. Umowa najmu obejmuje istniejącą powierzchnię magazynowo-biurową wielkości 18,5 tys. m2 oraz dodatkowy terminal cross-dockowy o powierzchni 7 tys. m2, dostosowany do wymagań i specyfiki działania ROHLIG SUUS Logistics. 

Fuzja LINPAC Allibert i Schoeller Arca Systems (SAS). W wyniku przejęcia dziewięć miesięcy temu firmy LINPAC Allibert przez podmiot kontrolujący SAS o nazwie One Equity Partners (OEP), od stycznia 2013 r. obydwie firmy przyjęły nową nazwę – Schoeller Allibert. 

 

ASPEKT ze statusem Specialist WLAN&MC w programie Motorola Partnerempower

Firma Aspekt sp. z o.o. otrzymała na rok 2013 wysoki status partnerstwa „Specialist” w programie PartnerEmpower, inicjatywy Motorola Solutions. Autoryzacja obejmuje obszary technologiczne: przemysłowe sieci WLAN, terminale mobilne oraz skanery. Jest to duże wyróżnienie dla firmy z uwagi na długi i złożony proces akredytacji, który poprzedza przyznanie statusu partnerskiego. Pod uwagę brany jest zarówno wysoki poziom wiedzy inżynierskiej, zdanie wielu egzaminów technicznych i handlowych, jak i wykonanie wysokich planów sprzedażowych. Ideą programu PartnerEmpower jest przede wszystkim wzmocnienie pozycji partnerów Motorola i ciągłej intensyfikacji ich efektywności. Uczestnictwo w nim sprzyja w zdobywaniu docelowych rynków, podnoszeniu potencjału sprzedażowego oraz rozwijaniu specjalistycznych umiejętności wymaganych do projektowania, wdrażania i realizacji nowatorskich rozwiązań dla klientów. Zaletą członkostwa w programie partnerskim jest także uzyskanie zasobów do dalszego rozwoju doświadczenia w zakresie specjalizacji rynkowej. 

 

Nowy, mocniejszy RC 40

Serię wózków widłowych STILL RC 40 wzbogacił model o udźwigu do 3500 kg.
Zwiększenie maksymalnej masy ładunku było możliwe dzięki zastosowaniu silnika o mocy 36,5 kW
i poprawie przeniesienia momentu obrotowego. W związku z radykalnym wzrostem przewidywanego obciążenia, zastosowano dodatkową przeciwwagę. Zapewnia ona obniżenie punktu ciężkości pojazdu i stabilność nawet przy transporcie przekraczającym 3 tony.
Bez zmian w stosunku do poprzednich wózków tej linii pozostały ergonomia, bezpieczeństwo i komfort pracy operatora. Regulacja fotela, podpory antywibracyjne, maszt panoramiczny i szeroka szyba to kilka z usprawnień mających ułatwić działanie osobie kierującej pojazdem i dostosowanie RC 40 do jej potrzeb.
Nie zapomniano również o ekologii. Pojazd spełnia normy Etapu IIIB. Wyróżnia się niskim spalaniem paliwa i niewielką emisją CO2. Obok wersji z silnikiem Diesla dostępny jest również model na LPG. 

 

Powstaje nowy oddział Dachser

Dachser przygotowuje nową siedzibę dla swojego warszawskiego oddziału. Będzie znajdował się pod Warszawą, w kompleksie logistycznym MLP Pruszków II, tuż przy autostradzie A2. Otwarcie nowego oddziału planowane jest na wiosnę 2013 r. 
Powstający oddział będzie składał się z dwupiętrowego biura o powierzchni 750 mkw. oraz magazynu o powierzchni 7 200 mkw. W przyszłości możliwe będzie rozbudowanie kompleksu. Tak jak w każdym oddziale Dachser, obsługa magazynowa będzie się odbywać przy użyciu wysokiej klasy autorskich systemów WMS i TMS. Magazyn o klasie A będzie miał 19 bram załadunkowych. Regały wysokiego składowania są zaplanowane na pomieszczenie 8000 palet. Oświetlenie zastosowane w magazynie będzie energooszczędne oraz zgodne z systemem HACCP. Obiekt będzie dostosowany do obciążeń ogniowych powyżej 4000 MJ/mkw. Na ogrodzonym i strzeżonym terenie będzie znajdował się plac manewrowy wraz z parkingiem na 25 samochodów ciężarowych. 
Oddział w Pruszkowie zastąpi obecną lokalizację operatora, mieszczącą się na warszawskim Targówku Przemysłowym. Inwestycja jest realizowana przez MLP Group, jednego z największych deweloperów powierzchni magazynowo-produkcyjnych w Polsce. Przewidywany termin oddania obiektu do użytku to marzec 2013 r.
Dachser ma obecnie w Polsce 8 oddziałów (2 w Warszawie oraz po jednym w Strykowie, Szczecinie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach i Gdańsku). 

 

Po czterech dniach na targach BUDMA

Tysiąc wystawców zaprezentowało swoją ofertę na Międzynarodowych Targach Budownictwa BUDMA 2013 (29.01-1.02). Tegoroczna edycja dedykowana była czterem grupom docelowym: architektom, handlowcom, deweloperom oraz wykonawcom. Logistycy mogli wyszukać również coś dla siebie.
W ciągu czterech dni 53 tys. zwiedzających odwiedziły nie tylko Targi Budownictwa, ale także Targi Maszyn, Narzędzi i Komponentów do Produkcji Okien, Drzwi, Bram i Fasad WinDoor-tech, CBS – Sport Rekreacja Wellness & SPA oraz Targi Branży Szklarskiej GLASS. Łącznie te 4 ekspozycje zajmowały niemal cały teren targowy MTP.

 

Stacjonarny pomost przeładunkowy z wysuwanym najazdem – rozwiązanie firmy PROMstahl

 

Firma Windex na targach pokazała aluminiowy dźwig ciesielsko-dekarski Böcker AK 35/3000 na podwoziu samochodu

 

Na stoisku Damet można było obejrzeć urządzenie do produkcji tekturowego wypełniacza Ekomet oraz zszywacze do zamykania kartonów

 

Najważniejsze wydarzenia Budmy 2013
Forum Architektury to cykl wydarzeń, które dedykowane były architektom, zrealizowany przy współpracy z Izbą Architektów RP. W ramach Forum zaprezentowana została Strada Di Architettura 2.0 – specjalna ścieżka zwiedzania dla architektów i projektantów, służąca do pokazania bezpośredniego powiązania pomiędzy twórcami architektury a przemysłem. 
BudShow – w pawilonie 3a można było oglądać przekrój domu autonomicznego, energooszczędnego. W piętrowym budynku wykorzystano nowoczesne rozwiązania oferowane przez firmy, zarówno w fazie budowy domu, jak i tzw. wykończeniówce. 
Nowością targów była Strefa Testów, czyli „poligon” do sprawdzenia możliwości sprzętu i materiałów budowlanych. W pawilonie 12 zaaranżowano specjalną przestrzeń interaktywnej prezentacji materiałów dla budownictwa, w której każdy pod okiem specjalistów mógł wypróbować prezentowane produkty.
Fabryka Okien na Żywo – pod tym hasłem krył się pełnowymiarowy, zaawansowany park maszyn produkujący okna PCV w czasie rzeczywistym, z użyciem najlepszych komponentów w ramach targów WinDoor-tech. Powiązane w węzły technologiczne sekcje utworzyły linię produkcyjną, odzwierciedlając sytuację w prawdziwym zakładzie produkcyjnym, gdzie istnieje potrzeba dynamicznej reakcji na zaistniałe zdarzenia. 

 

 

Turecka firma Sanko Makina zaprezentowała na targach: ładowarkę teleskopową MST ST 7.40 i koparko-ładowarkę M542

 

Dla logistyka
Śmiało można powiedzieć, że na Budmie każdy znajdzie coś dla siebie. W polu zainteresowań logistyka na pewno powinny znaleźć się bramy. Choć większość prezentowanych produktów nie dotyczyła segmentu przemysłowego, to wprawne oko logistyka mogło wypatrzyć bramę harmonijkową w połączeniu z szybkorolowaną marki IM.VA przywiezioną przez generalnego przedstawiciela na Polskę – firmę Bramar. Swoje stoiska na targach miały także firmy Hörmann i Novoferm.
W pawilonie 8 umiejscowione zostały firmy produkujące hale stalowe i namiotowe Haltec, Alfapanel, Balex Meta, Pol-Met, Pol-Plan. Firma Haltec promowała namiot przemysłowy Aluflex . Namiot można montować bez fundamentów i rozstawić na istniejącym, wypoziomowanym podłożu. Bazę namiotu stanowią 2,5-metrowe moduły, które pozwalają na jego idealne dopasowanie do bieżących potrzeb magazynowych. Pokrycie ścian może być wykonane z materiału plandekowego lub z blachy. Na rynek wprowadzono także rozwiązanie z izolowanym dachem „sztywnym”, którego zaletą jest lepsza izolacja termiczna. 
Ciekawe rozwiązanie służące do transportu i montażu szkła płaskiego np. na terenie hali produkcyjnej lub magazynu przywiozła na targi firma Elwiko. MC 25 Glass (wyprodukowany przez JMG Cranes) to elektryczny żuraw samojezdny o maksymalnym udźwigu 2,5 t, wyposażony w podciśnieniowy manipulator do szyb i szkła płaskiego (udźwig do 600 kg), sterowany radiowo. Układ hydrauliczny zasilany jest z wyciszonej pompy przekładniowej. Siłowniki sterowane poprzez elektro-proporcjonalny aparat rozdzielczy wyposażony w elektroniczny joystick.
W hali 2 zgromadzono producentów pojazdów, z których część z powodzeniem znajdzie zastosowanie nie tylko w branży budowlanej, ale także logistycznej. To m.in. turecka firma Sanko Makina z ładowarką teleskopową MST ST 7.40. Dzięki kompaktowej ramie ST 7.40 zapewnia operatorowi doskonałą zwrotność, by ten mógł poruszać się w małych magazynach. Ładowarka o udźwigu 4 t wyposażona jest w silnik PERKINS 1104C-44T o maks. mocy 75 kW i 2,2 tys. obr./min z systemem chłodzenia wodą. 

 

CSF Polska, dystrybutor włoskiej marki, na Budmie zaprezentował miniładowarki Multione SL840P i Multione  S525T z chwytakiem do układania kostki brukowej oraz płyt ażurowych


Stacjonarny pomost przeładunkowy z wysuwanym najazdem to rozwiązanie od PROMstahl. Elektrohydrauliczna konstrukcja pomostu sterowana jest przyciskiem i dopasowuje się dokładnie do powierzchni ładunkowej pojazdu oraz nadąża za jego ruchami podczas rozładowywania (automatyczne położenie pływakowe). Zaletą tej konstrukcji jest możliwość uzyskania wielu zmiennych długości najazdu. Pomost przeładunkowy dostarczany jest wraz z ramą i jako kompaktowa konstrukcja może być jednym podejściem roboczym zawieszonym w rampie.

Nowy termin targów
Podczas tegorocznej wystawy zaprezentowane zostały kolejne zmiany w formule targów. W 2014 r. targi BUDMA odbędą się w nowym terminie, tj. 11-14 marca, zyskując również rozszerzoną nazwę – Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA. W tym samym terminie odbędą się również Międzynarodowe Targi Maszyn, Pojazdów i Sprzętu Budowlanego BUMASZ. 

 

Rekordowe targi BAU w Monachium

Ponad 235 tys. zwiedzających odwiedziło tegoroczną edycję monachijskich targów BAU, które uznawane są za jedną z najważniejszych imprez w branży budowlanej i architekturze. W tym roku targi odbyły się 19-24 stycznia i jak deklarują organizatorzy była to impreza rekordowa pod względem liczby przyjezdnych z innych krajów – po raz pierwszy frekwencja wśród gości zagranicznych przekroczyła 60 tys. osób.

 


Coraz częściej Monachium i targi BAU uznawane są za światową stolicę nie tylko dla firm szeroko rozumianej branży budowlanej, ale także architektów – ponad 50 tys. gości przyjechało tu właśnie z biur architektonicznych i na stoiska firm związanych z szeroko rozumianym planowaniem. Imprezę uświetniła obecność znakomitych gości – byli wśród nich Daniel Libeskind czy Christoph Ingehoven. Zdecydowaną większość targowej ekspozycji stanowiły rozwiązania dla budownictwa, choć były wśród nich także rozwiązania, które znajdą zastosowanie w logistyce. Targowe hale podzielone są tematycznie, osobno prezentując rozwiązania z tworzyw sztucznych, drewna czy szkła. W hali B3 prezentowano drzwi, bramy i systemy parkingowe. 
Marka Hörmann kojarzona jest dziś przede wszystkim z drzwiami i bramami garażowymi – i słusznie, bo te grupy produktów stanowią
ok. 2/3 obrotu całej grupy. Pozostała część to rozwiązania kierowane do odbiorcy przemysłowego – bramy (w tym bramy szybkobieżne) czy systemy magazynowe. Rozwiązania przemysłowe z logo firmy obecne są na polskim rynku już od ponad 20 lat. Pod względem zasobów nowoczesnej powierzchni magazynowej Polsce wciąż daleko do ilości obiektów w krajach zachodnich, nic zatem dziwnego, że polski rynek uznawany jest za perspektywiczny. Dotyczy to m.in. południa kraju. Na stoisku firmy Hörmann obecne były nie tylko bramy i drzwi, ale także rozwiązania przeznaczone dla logistyki: system DOBO czy domek przeładunkowy LHP2 (w połączeniu z identyfikacją radiową).
Wśród licznych nowości w obszarach drzwi tradycyjnych, drzwi automatycznych czy bram garażowych można było znaleźć na targach także rozwiązania dla branży logistycznej. Tegoroczną nowością jest m.in. naprowadzacz pojazdów LightGuide LG. To alternatywa dla tradycyjnych rozwiązań mechanicznych, służących naprowadzaniu pojazdów cofających podczas podjazdu do bramy czy rampy załadowczej. Naprowadzacz pojazdów uruchamiany jest na stałe lub za pomocą dodatkowego włącznika, a zasilanie czerpie ze sterowania ramy przeładunkowej. Stanowi on alternatywę dla naprowadzaczy montowanych na powierzchni parkingu – niewidocznych w razie dużych opadów śniegu czy gorzej widocznych po zmroku, nie utrudnia pracy sprzątającym czy odśnieżającym powierzchnię placu parkingowego. LightGuide będzie dostępny od marca 2013 r. 
Nieprzypadkowo produkty prezentowane na stoisku malowane były na zielono – by podkreślić zaangażowanie firmy w ochronę środowiska. Jednym z elementów tego zaangażowania ma być nowy system sterowania ramp przeładunkowych, wraz z możliwością ustawienia trybu energooszczędnego. Roczny poziom zużycia energii udało się zmniejszyć kilkukrotnie – w przypadku starej wersji sterownika (WA 400/420 S/T) roczny koszt zużycia energii szacowano na 56,50 euro, nowa wersja (WA 300/420 S/T) ma zużywać energię za niecałe 10 euro. Przy 100 urządzeniach w magazynie nowy sterownik ma dać oszczędności łączne prawie 4,7 tys. euro, zatem niemałą kwotę.
Ciekawym rozwiązaniem prezentowanym na targach był system rampy przeładunkowej wsparty technologią RFID. Anteny zabudowane w rampie przeładunkowej identyfikują wysyłany sygnał przez szczelinę w platformie, dzięki czemu rozwiązanie to znajduje zastosowanie np. wtedy, gdy transpondery umieszczone są na paletach. Na targach prezentowano w pełni funkcjonalny system tego typu, wraz z komputerem sterującym i zaimprowizowanym ładunkiem – wózkiem paletowym i oznakowanymi za pomocą tagów skrzynkami. 

autor: MJ

 

Hörmann na targach BAU 2013

Jaskrawozielony kolor dominował na stoisku firmy Hörmann podczas tegorocznych targów budownictwa BAU w Monachium. Na blisko 1400 metrach kwadratowych powierzchni Hörmann pokazał ponad 30 nowych i zmodernizowanych produktów. Między innymi bramy z nowej serii przemysłowych bram segmentowych BR. W bramach z ramą aluminiową zastosowano tu nowy, bardziej przejrzysty podział pola oraz poszerzono szerokość przejścia w świetle drzwi przejściowych. Hörmann zaprezentował również na BAU m.in. napędy WA 300 S4, które w stosunku do dotychczasowych rozwiązań o 80% pozwalają zmniejszyć koszty energii zużywanej w stanie spoczynku oraz sterowania 420 S/T i 460 S/T, dające możliwość ustawienia trybu energooszczędnego, dzięki któremu kilkukrotnie udało się zmniejszyć roczny poziom zużycia energii. Duże zainteresowanie na stoisku firmy Hörmann wzbudzała rampa przeładunkowa ze zintegrowaną techniką RFID (Radio Frequency Identification) oraz nowa rampa przeładunkowa na podporach pack silence wyposażona w amortyzator tłumiący hałas, rampę z ogranicznikiem klapy, domki przeładunkowe z ocieplaną dwuścienną obudową i różne rodzaje uszczelnień bram. 

 

Targi BAU odwiedziło w tym roku ponad 235 tysięcy osób. Także stoisko firmy Hörmann przez wszystkie sześć targowych dni gościło tysiące zwiedzających

 

Zainteresowaniem inwestorów cieszyła się przeciwpożarowa i dymoszczelna brama przesuwna FST


Wśród nowości oferowanych branży logistycznej powodzeniem cieszył się naprowadzacz pojazdów Light Guide LG. To rozwiązanie alternatywne dla mechanicznych naprowadzaczy kół montowanych na ziemi, niewidocznych w razie dużych opadów śniegu i po zapadnięciu zmroku. Wiosną naprowadzacz znajdzie się w ofercie producenta.

 

3 dni na targach LogiMAT

W dniach 19-21 lutego Centrum Wystawowe w Stuttgarcie gościło na 70 tys. m2 powierzchni Międzynarodowe Targi Dystrybucji, Transportu Materiałów i Przepływu Informacji LogiMAT 2013. Specjalnie dla czytelników „Nowoczesnego Magazynu” przygotowaliśmy jeszcze gorącą, specjalną fotorelację.

foto: Karolina Warsicka

1003 wystawców z 26 krajów wzięło udział w tegorocznej edycji targów LogiMAT, które skoncentrowane były wokół innowacji. 130 wystawców wzięło w nich udział po raz pierwszy

 

SDI Group, dostawca systemów sortujących i rozwiązań dla sprzedaży detalicznej oraz e-commerce. Więcej na www.sdigroup.com

 

Firma kurierska GLS na targach LogMAT

 

 

Dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko Grupy Kardex – dostawcy kompleksowych rozwiązań do magazynów, w tym automatycznych regałów Kardex Remstar

 

W tym roku stoisko firmy STILL było dwukrotnie większe niż w ubiegłym. Producent wózków zaprezentował między innymi czołowy wózek elektryczny RX20, który gościł także w Polsce na Sztaplar Show

 

Przedstawiciel firmy Crown prezentuje system QuickPick™ Remote - zwycięzcę „Best Product Awards” w kategorii „Kompletacja, pakowanie i ochrona”. System łączy możliwości wózka do kompletacji ze zdalnym sterowaniem, zintegrowanym ze specjalną rękawicą

 

Zdaniem Volkera Sandmanna, managera PR w Toyota Material Handling Deutschland GMBH, LogiMAT to obecnie najważniejsze targi zaraz po targach CeMAT

 

Absolwent szuka pracy w Wielkopolsce

Nie wystarczą ukończone studia logistyczne, by otrzymać pracę w branży. Okazuje się, że w walce najpierw o staż, a później o etat najważniejsze są określone cechy charakteru i znajomość języków obcych.
– Z pewnością wykształcenie logistyczne jest ważne, bo przyspiesza proces adaptacji w otoczeniu zawodowym, ale gównie liczy się osobowość. W ND Polska stawiamy na ludzi przedsiębiorczych i aktywnych, znających co najmniej jeden język obcy, niebojących się zmierzyć z ciężką pracą – mówiła Agata Woźnicka-Giza, HR dyrektor w ND Polska Sp. z o.o.
Język angielski to absolutne minimum, w jakie powinien być „wyposażony” przyszły pracownik. Znajomość każdego kolejnego języka jest ważną kartą przetargową w trakcie rozmowy o pracę.
– Niektórzy kandydaci, aplikując na staże albo do pracy w logistyce, podchodzą do wymogu znajomości języka obcego z myślą: „jakoś to będzie”. Są zaskoczeni, że podczas rozmowy rekrutacyjnej padają pytania w języku obcym. A skoro w wymaganiach jest napisane, że trzeba znać np. angielski, to trzeba liczyć się z tym, że pracodawca będzie chciał sprawdzić znajomość tego języka – wyjaśniała Iwona Lasocińska, project manager z DB Schenker Logistics.
Ambicja, motywacja, proaktywność, pokora i „bycie liderem samego siebie”, czyli świadomość własnych celów i umiejętności, to te cechy charakteru, z którymi walka o pracę będzie łatwiejsza. 
Obecni na debacie uczniowie szkół średnich i studenci otrzymali również garść porad praktycznych dotyczących sposobu przygotowywania dokumentów aplikacyjnych, wysokości wynagrodzenia i mechanizmu wynagradzania, poszukiwania ofert staży i pracy.
Spróbujmy uporać się z naszymi własnymi słabościami, czasem z naszymi mitami o sobie samych i rozwijajmy nasze mocne strony – podsumował debatę dr Mateusz Wiliński, specjalista z Biura Praktyk i Karier Zawodowych Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu. 

 

Magazyn Optymalny z Movidą

Blisko 40 logistyków wzięło udział  14 i 15 lutego br. w spotkaniu Masterclass z cyklu „Magazyn Optymalny”, którego organizatorem była Movida Conference. NM był patronem medialnym spotkania. 

 


Pierwszy dzień rozpoczął się od dyskusji na temat inwestycji w magazyn. Temat ten inspirowany był wynikami badania Polskiego Panelu Menedżerów Logistyki, które prezentowali Łukasz Musialski oraz Bartosz Jacyna z firmy Logisys oraz konkretnymi wdrożeniami systemu kompletacji głosowej w takich firmach, jak Burris Logistics, Giant Eagle czy Corwell, omawianymi przez Jacka Libera i Łukasza Iwańczyka z firmy BCS. Kwestie związane z budową efektywnego zespołu pracowników omawiali Mateusz Staniszewski i Wojciech Zaręba z Kaufland Polska, którzy odgrywając specjalnie zainscenizowane scenki, w bardzo sugestywny sposób zaprezentowali różne role w zespole oraz omówili etapy budowy zespołu i elementy wspierające zespołowość. Z kolei dr Jacek Pacholik i Marek Wierzbicki z firmy BinCode skoncentrowali się na zarzadzaniu zapasami w magazynach o wysokiej sezonowości z perspektywy całego łańcucha dostaw. 
Drugiego dnia uczestnicy spotkania mieli możliwość przyjrzenia się pracy Centrum Dystrybucyjnego POLBITA w Błoniach koło Warszawy. Centrum, ze względu na specyfikę składowanych towarów kosmetycznych, charakteryzuje się dużą różnorodnością systemów składowania. Dariusz Wolny, kierownik magazynu, prezentując magazyn, szczegółowo omawiał procesy, które zachodzą każdego dnia w magazynie oraz optymalizacje, które usprawniają jego działanie. 

 

Najmniej pustostanów w Wielkopolsce

19 lutego br. w hotelu Sheraton w Poznaniu odbyło się Regionalne Property Forum organizowane przez portal propertynews.pl, na którym omówiona została m.in. sytuacja na rynku magazynowym w Wielkopolsce. 
Z danych przedstawionych w prezentacji przygotowanej przez Macieja Chmielewskiego z Colliers International wynika, że region może cieszyć się najniższym poziomem pustostanów, który obecnie wynosi 4,12%. Rynek nieruchomości logistyczno-magazynowych w Wielkopolsce to obecnie blisko 894,5 tys. m2
powierzchni istniejącej (4. miejsce w Polsce, za Warszawą – 2,595 mln m2, Śląskiem, Polską Centralną). W budowie jest kolejne 19 tys. m2. Ponadto deweloperzy w Wielkopolsce mają grunt pod realizację 715 tys. m2 powierzchni logistyczno-magazynowej. W 2012 r. w regionie wynajęto 182 tys. m2 powierzchni magazynowej, z czego 63% stanowiły renegocjacje umów, a 34% nowe kontrakty. Stawki czynszu kształtują się w przedziale 2,60-3,10 euro m2/miesiąc.
Pomimo prognozy dalszego spadku poziomu pustostanów w Wielkopolsce nie będzie raczej boomu na budowę obiektów magazynowych o charakterze spekulacyjnym. W związku z tym można spodziewać się wzrostu cen najmu. Deweloperzy planują posiadane grunty inwestycyjne przeznaczyć pod budowę obiektów BTS.

 


Jak zgodnie stwierdzili biorący w dyskusji przedstawiciele deweloperów, rynek wielkopolski jest już rynkiem dojrzałym i nasyconym. 
Spotkanie było również okazją do wręczenia nagród Prime Property Prize Wielkopolska – w kategorii Obiekt Logistyczno-Magazynowy nagrodę otrzymał Tulipan Park Poznań firmy SEGRO. Wśród nominowanych do nagrody byli także: Projekt BTS dla Amica, CLIP, Panattoni Park Poznań oraz Prologis Park Poznań. 

 

Logistyk w centrum uwagi na LogDays 2013

Odpowiadasz za organizację dystrybucji, transportu lub pracę magazynu? Nie interesuje Cię samo koordynowanie. Ciągle szukasz optymalizacji, które usprawnią logistykę w Twojej firmie i ograniczą jej koszty? Chciałbyś też wzmocnić swoją rangę w firmie, żeby uspraw...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy