W branży 3_16

W BRANŻY

Nowe bezpośrednie połączenie z Holandią 

Dachser z początkiem czerwca br. uruchomił nową linię z Polski do Holandii. Przewozy realizowane będą ze Strykowa przez Gądki do Zeveenaar niedaleko niemieckiej granicy, a dalej część ładunków trafiać ma również do Wadinxveen pod Rotterdamem. Transporty obsługiwane będą przez dwa pojazdy BDF z czterema kontenerami. Transporty odbywać się będą pięć razy w tygodniu – we wszystkie dni robocze. Do tej pory przewozy realizowane były przez niemieckie centra przeładunkowe, m.in. w Kolonii.
– Bezpośrednia linia do Holandii to inwestycja, na której skorzystają wszyscy – przesyłki naszych klientów będą od tej pory obsługiwane jeszcze efektywniej dzięki zlikwidowaniu po drodze przeładunków na terenie Niemiec, a z kolei dla nas jako operatora oznacza to zdecydowane usprawnienie i zoptymalizowanie działań na tej trasie. Przepływ towarów między Polską a Holandią systematycznie wzrasta, coraz więcej naszych rodzimych przedsiębiorców eksportuje swoje wyroby w tamtym kierunku. Jestem pewien, że z nowego połączenia Dachser będzie chętnie korzystało wiele firm z obu krajów – komentuje Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce. 

 

Porozumienie z chińskim potentatem kurierskim 

Poczta Polska podpisała porozumienie o strategicznej współpracy w skali globalnej z chińskim STO Express, który wysyła ponad 14 mld przesyłek rocznie. Współpraca z Pocztą Polską ma dotyczyć logistyki, magazynowania, konfekcjonowania i dostarczania przesyłek na terenie Europy i Azji.
– Poczta Polska chce skorzystać na odtworzeniu Jedwabnego Szlaku. Handel transgraniczny to przyszłość biznesu logistycznego, a my posiadamy potencjał i idealne położenie, by z tej szansy skorzystać – mówi Wiesław Włodek, wiceprezes Poczty Polskiej.
STO Express to nie jedyna chińska firma, z którą polski operator prowadzi negocjacje. Poczta rozmawia zarówno z dużymi korporacjami, jak i małymi i średnimi przedsiębiorstwami z Europy i Azji. Spółka wraz z kilkunastoma innymi operatorami, m.in. z Chin, Tajlandii, Japonii oraz Niemiec czy Francji, została sygnatariuszem deklaracji z Chongqing. Jej celem jest wypracowanie korzystnych możliwości rozwoju handlu transgranicznego. Do porozumienia przystąpili także potentaci handlu internetowego, np. chiński serwis Alibaba. 

 

Centrum logistyczne ICT w Polsce w rozbudowie 

Włoski producent papieru toaletowego Industrie Cartarie Tronchetti S.p.a. (ICT) powierzył SSI SCHÄFER rozbudowę swojego magazynu wysokiego składowania w polskiej lokalizacji produkcyjnej w Kostrzynie, 90 km na wschód od Berlina. Projekt obejmuje budowę i wyposażenie pięciu nowych alejek magazynowych z 30 000 miejsc paletowych, włączenie w przepływy materiałów (przenośniki i sterowanie) oraz rozszerzenie systemu zarządzania magazynem klienta o oprogramowanie logistyczne WAMAS® firmy 
SSI SCHÄFER.
Firma ICT posiadająca siedem zakładów produkcyjnych w Europie, z tego cztery we Włoszech i trzy w Polsce, Hiszpanii i Francji, której wielkość produkcji wynosi ponad 470 000 t rocznie, zaliczana jest do wiodących producentów produktów higienicznych i kosmetycznych z celulozy. Zwiększenie pojemności polskiego magazynu stało się konieczne ze względu na instalację dziesiątej maszyny produkcyjnej. Dzięki rozbudowie zdolność produkcyjna zwiększy się od przyszłego roku do ponad 540 000 t rocznie. Jako główny wykonawca rozbudowy instalacji SSI SCHÄFER zrealizuje konstrukcję stalową, dostarczy i zainstaluje układnice regałowe wraz z osprzętem do podnoszenia na podwójnej głębokości do składowania podwójnych europalet oraz wykona change requests w zakresie IT. Taki zakres usług umożliwi płynne połączenie nowej instalacji z już istniejącym magazynem posiadającym 60 000 miejsc paletowych oraz optymalną integrację przepływów materiałów. Przekazanie instalacji pod klucz przewidziane jest na marzec 2017 r. 

 

Nowa linia opakowań od Masterchem

Powszechnie wiadomo, że opakowanie podnosi wartości estetyczne towaru i zachęca do kupna. Firma Masterchem bardzo dobrze zdaje sobie z tego sprawę, dlatego, idąc z duchem czasu, wprowadziła nową serię opakowań Provence line. W rodzinie znajdują się opakowania o pojemności od 150 do 1000 ml. Od możliwie najmniejszej pojemności został wprowadzony gwint 28 mm (300 ml), dzięki czemu istnieje możliwość użycia dozownika z większą dozą. Mniejsze opakowania mają gwint 24 mm. To seria opakowań kosmetycznych, która jest ostatnio hitem na rynku mydeł oraz balsamów do ciała. Zabarwienie na transparentny kolor brązowy sprawia, że wyglądają one farmaceutycznie, a dzięki temu całe serie kosmetyczne stają się dla odbiorcy bardziej profesjonalne. Opakowania wywierają korzystne wrażenie na kliencie i wzbudzają jego zaufanie.  
 

 

 

Regały dla Swiss Automotive Group

Spółka WDX, oferująca rozwiązania z zakresu wyposażenia magazynów, nawiązała współpracę z Grupą SAG, europejskim podmiotem z segmentu automotive. Kontrakt dotyczy dostawy regałów standardowych, regałów półkowych oraz regałów wspornikowych. Wartość pozyskanego kontraktu wynosi 2 mln zł. Jego realizacja rozpocznie się w drugiej połowie czerwca br.
– Cieszymy się z rozpoczęcia współpracy ze Swiss Automotive Group. Nasz pierwszy kontrakt tworzy potencjał dalszej kooperacji z SAG, nie tylko na rynku szwajcarskim, ale także austriackim, słoweńskim, rumuńskim, węgierskim, słowackim i w krajach Beneluksu, gdzie funkcjonują inne spółki z Grupy. Liczymy, że w przyszłości naszemu nowemu partnerowi zaoferujemy także produkty z segmentu przenośników magazynowych i wózków widłowych – powiedział Marek Skrzeczyński, prezes zarządu WDX S.A.
Swiss Automotive Group jest wiodącym europejskim dystrybutorem części zamiennych dla samochodów i pojazdów użytkowych. 

 

Projekt dla CD Empik 

SMART Project i DHL rozpoczęły wspólny program usprawnień w Centrum Dystrybucji obsługującym salony i sprzedaż internetową Empik.
Wojciech Rokicki, członek zarządu SMART Project, potwierdził, że analiza przeprowadzona przed wdrożeniem programu wykazała potencjał do zwiększenia produktywności i zapewnienia jeszcze wyższego poziomu obsługi klientów Empik. Projekt...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy