Dołącz do czytelników
Brak wyników

W branży 4_15

Baza wiedzy | 24 czerwca 2021 | NR 4
0 47

Relacje inwestorskie

DSV Solutions podpisało umowę najmu nowego obiektu, zlokalizowanego na terenie Prologis Park Teresin. Magazyn o docelowej powierzchni blisko 10 000 m2 rozpocznie obsługę klientów operatora od września tego roku. Poza standardowymi rozwiązaniami magazynowymi nowy obiekt został wyposażony w wiele usprawnień. Są to m.in. regały półkowe z systemem flow czy też specjalnie wydzielone obszary do kontroli produktów podczas dostawy i wydania przez pełne skanowanie asortymentów. W magazynie zatrudnienie znajdzie ponad 50 osób, które będą odpowiadać za obsługę kilku projektów operatora. Główny z nich będzie się charakteryzował wysokim poziomem skomplikowania i obejmie ponad 3500 SKU w stałym obrocie. 
Firma kurierska Tba EXPRESS podpisała umowę najmu powierzchni magazynowo-biurowej w kompleksie Prologis Park Wrocław V. 


Najemca zajmie blisko 6000 m2 powierzchni magazynowej oraz 200 m2, które zostaną przeznaczone na część biurową. Powierzchnia magazynowa zostanie przygotowana zgodnie z wytycznymi najemcy i oddana do użytkowania w III kwartale br. Będzie to trzeci magazyn firmy zlokalizowany w Polsce. 


Goodman rozpoczął budowę pierwszego magazynu, o powierzchni 22 500 m2, w nowym centrum logistycznym Gliwice Logistics Centre. Pierwszym najemcą 9100 m2 powierzchni w tym nowoczesnym obiekcie jest Zarys International Group, producent i dostawca sprzętu medycznego. Zatrudnienie znajdzie tam ponad 100 osób pracujących przy dystrybucji produktów Zarys w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Pozostałe 13 400 m2 budowane jest spekulacyjnie. 

 

 

Goodman Sosnowiec Logistics Centre (fot. Goodman)


Goodman podpisał trzy umowy najmu łącznie na 50 300 m2 powierzchni magazynowej w Goodman Toruń Logistics Centre. Nowym klientem została firma Mueller Fabryka Świec, która wynajęła magazyn o powierzchni 15 900 m2. Mueller Fabryka Świec jest częścią Gebr. Mueller Kerzenfabrik, jednego z największych i najstarszych producentów świec w Europie. Jeden z zakładów produkcyjnych firmy znajduje się niespełna 50 km od nowego magazynu w Goodman Toruń Logistics Centre, w którym będą przechowywane wyroby gotowe oraz półprodukty.  


Oprócz transakcji z Mueller Fabryka Świec Goodman przedłużył także umowy z dotychczasowymi klientami w dwóch pozostałych obiektach Goodman Toruń Logistics Centre. Operator logistyczny Nissin Logistics Poland zwiększył wynajmowaną powierzchnię do 25 700 m2, co było trzecią największą transakcją najmu na polskim rynku w I kwartale 2015 r. Ponadto producent mebli FM Bravo wynajął 8700 m2. Listę klientów centrum dopełnia operator logistyczny Yusen Logistics, który wynajmuje 15 000 m2, w efekcie czego toruńskie centrum jest już wynajęte w 100%. 


Goodman rozbuduje magazyn firmy logistycznej ILS z Grupy Inter Cars, największego w Europie Środkowo-Wschodniej dystrybutora części samochodowych. Pierwszy magazyn dla ILS, obejmujący 24 760 m2 powierzchni magazynowej oraz 1490 m2 powierzchni biurowej, został oddany do użytku w grudniu 2014 r.
Dzięki nowej inwestycji powierzchnia wynajmowana przez ILS w Goodman Sosnowiec Logistics Centre wzrośnie o 65%. Jej zakończenie planowane jest na I kwartał 2016 r. 


Stock Polska, spółka należąca do Stock Spirits Group, z początkiem lipca br. zainaugurowała działalność nowego centrum logistycznego zlokalizowanego w Goodman Lublin Logistics Centre. 
Umowę na kilkuletni najem powierzchni w kompleksie 
SEGRO Business Park Warsaw, Żerań podpisała firma Archivio sp. z o.o. specjalizująca się w archiwizacji, niszczeniu i skanowaniu dokumentów klasy biznes. Magazyn wraz z biurem liczy ok. 1000 m2.
Najemca przeniósł się do obiektu na początku lipca. 
W czerwcu br. pozwolenie na użytkowanie otrzymał nowy budynek o powierzchni ok. 9300 m2 na terenie SEGRO Business Park Warsaw w Ożarowie. Kompleks oferuje najemcom moduły small business unit zaczynające się od ok. 600 m2 oraz większe, będące wielokrotnością podstawowej jednostki. Pierwszy moduł został już przekazany firmie Eden Europe, będącej europejskim producentem regałów sklepowych. Pierwszy najemca zajmie powierzchnię 800 m2, z czego 650 m2 przeznaczy na magazyn towarów produkowanych w fabryce w Czechach w Adamovie, pozostałą powierzchnię – 150 m2 – zajmą biura i pomieszczenia socjalne. Kolejnym najemcą, który wprowadzi się do kompleksu, jest firma Meble VOX. Na terenie obiektu zajmie powierzchnię 1300 m2, z czego 1200 m2 zostanie przeznaczone na magazyn, pozostałe 100 m2 na pomieszczenia biurowe.  
Firma o włoskich korzeniach – Irca Polska (część spółki Agart-Pro), specjalizująca się w produkcji szerokiej gamy produktów wykorzystywanych w piekarnictwie i cukiernictwie – na przełomie II i III kwartału br. wprowadziła się do kompleksu SEGRO Business Park Warsaw, Ożarów. Zajęła ponad 800 m2, z czego ponad 200 m2 przeznaczone jest na biuro i nowoczesny show room, w którym będą się odbywać pokazy produktów. 
Polska sieć marketów spożywczych MarcPol przedłużyła umowę wynajmu blisko 2200 m2 powierzchni magazynowych w MLP Pruszków I. Łącznie w dwóch parkach logistycznych należących do MLP Group MarcPol wynajmuje blisko 7200 m2 powierzchni. 
ASG Bydgoszcz Sp. z o.o., należąca do Grupy ASG, zawarła umowę najmu 2000 m2 powierzchni magazynowej w parku logistycznym MLP Pruszków I. Tym samym Grupa, specjalizująca się głównie w opakowaniach kartonowych, będzie wynajmować łącznie blisko 8000 m2 powierzchni w tej lokalizacji. 
W tym samym parku Kongsberg Automotive, producent podzespołów samochodowych, wynajął dodatkowe ponad 2,4 tys. m2 powierzchni. W efekcie Kongsberg Automotive będzie korzystać łącznie już z blisko 16,5 tys. m2. 


Access Business Group International Polska Sp. z o.o., siostrzana firma Amway (światowego lidera sprzedaży bezpośredniej), przedłużył najem blisko 6000 m2 powierzchni magazynowej w parku MLP Pruszków I. Z tego 5400 m2 przeznaczone jest na cele magazynowe oraz konfekcyjne. Pozostałe blisko 500 m2 jest wykorzystywane na cele socjalno-biurowe. 


Hines podpisał umowę na wynajem powierzchni magazynowej w centrum logistycznym Distribution Park Wrocław. Firma Mall.pl zajmie w nim 9504 m2. Mall.pl to internetowa galeria handlowa pochodząca z Czech, działająca obecnie w 6 krajach europejskich. W jej polskim oddziale można znaleźć ponad 85 000 produktów z takich działów, jak RTV, AGD, komputery, sport, zabawki, dom i ogród, odzież oraz wielu innych. Wynajęta powierzchnia będzie służyć jako główny magazyn Mall.pl w Polsce. 


7R Logistic podpisał z firmą Döllken, producentem listew, umowę najmu na 2000 m2 powierzchni magazynowej oraz 230 m2 powierzchni biurowej w Centrum Logistyczno-Biurowym 7R Milowice w Sosnowcu. Z obiektu zlokalizowanego w Sosnowcu firma będzie prowadziła dystrybucję swoich produktów na teren Polski, a także do krajów Europy Wschodniej: Litwy, Łotwy, Estonii, na Ukrainę i do państw bałkańskich, m.in. Serbii, Bośni i Hercegowiny, Macedonii. 


7R Logistic dostarczył również firmie TES Sp. z o.o. halę produkcyjno-magazynową wraz z częścią biurową o łącznej powierzchni 2040 m2 w parku logistycznym 7R Logistic Gdańsk-Kowale. Przeznaczeniem hali jest zapewnienie powierzchni do produkcji oraz magazynowania urządzeń służących do wytwarzania opakowań.  


Firma Goodyear Dunlop Tires Operations SA podpisała umowę najmu 56 tys. m2 powierzchni magazynowej w Centrum Logistycznym T.C. Dębica w Tarnowie. Umowa zakłada przedłużenie najmu obecnie zajmowanej powierzchni oraz powiększenie jej o 10 tys. m2 o nowo budowany magazyn, który jeszcze w tym roku zostanie przekazany do użytkowania.  
W Koluszkach k. Łodzi powstaje Centralny Magazyn
Logistyczny LogiQ Rożko. Firma Refleks zainwestuje w niego ok. 21 mln zł. Nowoczesny magazyn od drugiej połowy roku ma zacząć częściowo obsługiwać sieci salonów łazienek BLU. Obiekt o powierzchni magazynowej ponad 16 tys. m2 będzie także wynajmowany innym firmom. Zakończenie inwestycji i uruchomienie magazynu planowane jest na koniec br. 
Logicor zakończył rozbudowę hali produkcyjno-magazynowej dla Faurecii. Hala o powierzchni 17 300 m2 w parku logistycznym Logicor Gorzów została powiększona o kolejne 12 820 m2, tworząc budynek o powierzchni 30 120 m2. Powiększeniu hali produkcyjno-magazynowej towarzyszyło przygotowanie odpowiedniej infrastruktury drogowej. Drugi etap projektu – powiększenie części biurowo-socjalnej – zakończy się w listopadzie br. 

Cryo Express Polska – członek Grupy Air Liquide, lider w dziedzinie gazów dla przemysłu, ochrony zdrowia i środowiska – podpisał umowę najmu prawie 800 m2 powierzchni magazynowej wraz z częścią biurową w Airport House w Warszawie. 

 

Centrum Kompetencji DB Schenker Logistics dla Klientów Automotive

W czerwcu br. operator logistyczny otworzył Centrum Kompetencji dla Klientów Automotive. Zespół ekspertów logistyki będzie zapewniał kompleksowe wsparcie klientom z branży. W jego skład wchodzą specjaliści z różnych obszarów kompetencji, w tym zarządzania projektami, analityki, wdrożeń oraz Lean Management. – Centrum kompetencji to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy działają na bardzo wymagającym rynku – wyjaśnia Arkadiusz Marczyk, key account manager w DB Schenker Logistics.
Celem pracy zespołu będzie zapewnianie klientom unikalnej przewagi na rynku poprzez natychmiastową reakcję na zmiany po stronie procesów klienta. Jeśli np. klient postanowi uruchomić nowy projekt lub będzie musiał zweryfikować swój łańcuch dostaw pod kątem wydajności lub oszczędności, zadaniem pracowników DB Schenker Logistics będzie takie zaprojektowanie łańcuchów dostaw, by klient nie odczuł logistycznych wyzwań, które wiążą się z tym przedsięwzięciem – tłumaczy Arkadiusz Marczyk. – Na tak szybkie reagowanie może sobie pozwolić tylko zespół, który dysponuje bardzo dużą wiedzą o kliencie i zna jego specyfikę. Taki będzie zespół tworzący nasze Centrum. To tak, jakby klient miał swoich własnych pracowników w DB Schenker Logistics – dodaje.  

 

ROHLIG SUUS głównym operatorem magazynowym Viledy

Firma Vileda – światowy lider w branży mechanicznych i elektrycznych środków czystości – nawiązała długoterminową współpracę z ROHLIG SUUS Logistics w zakresie magazynowania, dystrybucji krajowej oraz międzynarodowych przewozów całopojazdowych. Operacje z zakresu logistyki kontraktowej wykonywane są w warszawskim magazynie koło Janek.
Towar klienta w magazynie ROHLIG SUUS Logistics zajmuje 1500 miejsc paletowych. Operator codziennie składuje, konwertuje towary i kompletuje zestawy pod zlecenia, a dodatkowo kilka razy w roku odpowiada logistycznie za przeprowadzenie akcji promocyjnych do sieci handlowych. Odbywa się to zarówno na etapie co-packingu, jak i dystrybucji krajowej, wówczas już nie tylko z jednego magazynu. 
ROHLIG SUUS Logistics podczas realizacji zleceń współpracuje z innymi dostawcami usług transportowych dla Viledy. Jako główny operator magazynowy udostępnia im indywidualny interface, który umożliwia poprawne alokowanie zleceń do konkretnych odbiorców. 
Największym wyzwaniem w realizacji projektu jest z jednej strony obsługa wielu kanałów sprzedaży klienta o różnorodnych wymogach obsługi dystrybucyjnej, np. w zakresie terminów czy rozdrobnienia dostaw, z drugiej – niestandardowe rozmiary produktów, które wychodząc poza obszar palet i paczek, są wyzwaniem w procesie dystrybucji. Z tego powodu obsługa logistyczna obejmuje nie tylko dystrybucję krajową, ale również odbiór towaru bezpośrednio z fabryk oraz jego przepakowanie i dostosowanie do wymiarów palet akceptowalnych przez odbiorcę, czyli sieci handlowe.  

 

Camoplast Solideal od teraz jako Camso

Firma Camoplast Solideal, specjalizująca się m.in. w ogumieniu do transportu i przeładunku materiałów oraz gąsienic gumowych, zmieniła nazwę. W 2010 r. w wyniku połączenia dwóch przedsiębiorstw, Solideal i Camoplast, powstała spółka Camoplast Solideal. W lipcu br. Camoplast Solideal zmienił nazwę na Camso. Po okresie przejściowym nazwa Camso stanie się również marką dla wszystkich wytwarzanych przez firmę produktów.
– Inicjacja Camso podkreśla sukces osiągnięty przez firmę w ciągu zaledwie kilku lat. Staliśmy się drugim największym na świecie graczem wyspecjalizowanym w produkcji opon, gąsienic i systemów gąsienicowych do pojazdów segmentu off-the-road – podkreśla Pierre Marcouiller, prezes i CEO Camso.
Sprzedaż Camso w segmencie off-the-road w ciągu siedmiu lat wzrosła z 95 mln USD do 1 mld USD.
Firma obsługuje cztery sektory OTR: maszyn i pojazdów do transportu wewnętrznego, dla budownictwa i rolnictwa oraz pojazdów typu Powersports (np. quad). 

 

Wandalex zmienił nazwę na WDX 

Wandalex SA, notowana na GPW spółka oferująca rozwiązania z zakresu wyposażenia magazynów, zmieniła nazwę na WDX. 
– Zakładamy, że nowa nazwa, bardziej funkcjonalna i nowoczesna, będzie prowadzić do pozytywnych skojarzeń u naszych potencjalnych klientów. Uważam, że jest to bardzo dobry moment na tę operację. W ostatnich miesiącach WDX dynamicznie się rozwija. Sukcesywnie poszerzamy nasze portfolio i realizujemy kolejne kontrakty. To także znak zmian, jakie zachodzą w spółce i jeden z elementów strategii WDX na lata 2015-2017 – powiedział Marek Skrzeczyński, prezes zarządu WDX SA.
Oprócz formalnie nowej nazwy spółka przechodzi rebranding. Zmieniają się oznaczenia w biurach sprzedaży WDX oraz na wszystkich prowadzonych przez spółkę projektach.
24 czerwca br. WDX opublikowało główne założenia planu rozwoju na kolejne lata. Wzrost sprzedaży wysokomarżowych projektów własnych, rozwój platformy produktowej, rozbudowa mocy produkcyjnych czy wzrost obrotów na rynkach zagranicznych przez współpracę z klientami z rynku krajowego to jego najważniejsze założenia.    

 

BIK planuje debiut na GPW

22 lipca br. deweloper powierzchni komercyjnych Biuro Inwestycji Kapitałowych SA złożył w Komisji Nadzoru Finansowego Prospekt Emisyjny. Spółka planuje przeprowadzić publiczną ofertę akcji w czwartym kwartale 2015 r. 
BIK SA tworzy Grupę Kapitałową, w której jest jednostką dominującą. Grupa BIK działa na rynku nieruchomości komercyjnych, specjalizując się przede wszystkim w budowie, wynajmie i zarządzaniu nowoczesnymi powierzchniami magazynowymi. Dotychczas Grupa BIK zrealizowała inwestycje w Ożarowie Mazowieckim, Pruszczu Gdańskim, Sosnowcu oraz dwie inwestycje w Krakowie o łącznej powierzchni najmu przekraczającej 80 tys. m2. Obecnie Grupa BIK planuje realizację trzeciego Centrum Logistycznego w Krakowie.
– Rynek nieruchomości magazynowych, na którym działa BIK SA, w dalszym ciągu dynamicznie się rozwija i widać wyraźne zapotrzebowanie na nowe powierzchnie magazynowe. Biorąc pod uwagę sprzyjające otoczenie gospodarcze i potencjał naszej Grupy, podjęliśmy decyzję o pozyskaniu kapitału z Giełdy w celu przyśpieszenia rozwoju – powiedział Mirosław Koszany, prezes zarządu BIK SA.  

 

CHEP i Polska Woda

Polska Woda – polski producent wysokojakościowej wody źródlanej dystrybuowanej pod marką Primavera oraz produkujący linie marek własnych dla sieci handlowych – rozpoczął współpracę z firmą CHEP. Polska Woda przeszła na system poolingu zamkniętego CHEP po przeanalizowaniu łańcucha dostaw w kontekście optymalizacji kosztowej i czasowej w działalności biznesowej firmy. 
Polska Woda do produkcji czerpie wodę z trzech źródeł położonych na Wzniesieniach Łódzkich na granicy parku krajobrazowego. Właścicielem firmy jest włoski koncern San Benedetto. Firma posiada obecnie cztery linie produkcyjne obsługiwane przez około 100 osób. Działalność biznesowa Polskiej Wody skupia się na rozwoju strategicznej marki Primavera oraz produkcji  marek własnych dla sieci handlowych – Oaza, Saquaro, My Way, Kciuk, Gardinia, Tak, Tesco Value oraz Aro. Roczna produkcja wszystkich marek w zakładzie przekracza 250 milionów litrów. Oprócz sprzedaży krajowej firma eksportuje wodę na Litwę, do Rosji oraz Rumunii. 
Zakład produkcyjny pracuje w trybie 7/7 w systemie trzyzmianowym przez cały rok. Ze względu na sezonowość produktu okres maj-sierpień jest dla firmy czasem zwiększonej sprzedaży. Dlatego tak ważne jest dostosowanie produkcji i dystrybucji do sezonu i zapotrzebowania rynku. Firma zaopatruje w wodę ponad 500 punktów dystrybucji, co w sezonie wzmożonych dostaw stanowi logistyczne wyzwanie. 
W pierwszym kwartale 2015 roku firma przeszła na system poolingu zamkniętego CHEP. Polska Woda przeprowadza kontrolę jakości niebieskich palet na terenie swojego zakładu, wykorzystując własne zasoby ludzkie. Transporty palet realizowane są zarówno przez CHEP, jak również przez Polską Wodę. Rozwiązanie, jakie zostało wdrożone opiera się więc także na współpracy transportowej. Polska Woda zamyka koło łącząc transporty towaru z zakładu do dystrybucji z transportem palet do zakładu w drodze powrotnej. 

 

Wentylatory 3-biegowe – nowy standard regulacji wydajności

Aby uprościć montaż i obsługę nagrzewnic wodnych LEO, firma FLOWAIR wprowadza nowe rozwiązanie. Wszystkie nagrzewnice LEO typu V zamiast wentylatorów z silnikiem jednobiegowym, wyposażone są w wentylatory z silnikiem 3-biegowym.
Do zmiany biegów wykorzystano 3-stopniowy regulator obrotów z termostatem – TS. Nowy sposób regulacji to niższe koszty inwestycyjne, prostsza obsługa oraz łatwiejsza instalacja. To także większa estetyka, gdyż zamiast dwóch oddzielnych sterowników, transformatorowego regulatora obrotów oraz termostatu, wystarczy zamontować jeden regulator TS, który pełni obie te funkcje. 

 

Pakowanie w saszetki oraz torebki typu „doypack”

APACK Sp. z o.o. to centrum logistyczno-magazynowe świadczące usługi pakowania, przepakowywania, foliowania, etykietowania, projektowania i produkcji opakowań jednostkowych oraz zbiorczych. Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów, firma ta utworzyła nową strefę pakowania tzw. „produktu otwartego”. Spełnia ona najwyższe standardy higieny i jakości, w szczególności biorąc pod uwagę przemysł spożywczy, farmaceutyczny oraz kosmetyczny. 
Firma oferuje pakowanie produktów w saszetki oraz torebki stojące typu „doypack” o pojemności od 3 do 1000 g. Zarówno saszetki jak i torebki posiadają w standardzie nacięcie, umożliwiające szybkie i łatwe otwieranie oraz mogą być wyposażone dodatkowo w zamknięcie strunowe typu „zip”.
APACK nieustannie doskonali poziom świadczonych usług oraz poszerza ich zakres, dostosowując się do dynamiki rozwoju i potrzeb rynku. 

 

Innowacje magazynowe pod lupą

18-19 listopada 2015 r. w Airport Hotel Okęcie w Warszawie odbędzie się siódma edycja Ogólnopolskiego Kongresu Magazynowania i Logistyki MODERN WAREHOUSE organizowanego przez naszą redakcję.

 

 

LOKALIZACJA

Airport Hotel Okęcie jest nowoczesnym hotelem czterogwiazdkowym w pobliżu Międzynarodowego Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina i zaledwie 4,5 km od centrum Warszawy. Z nowoczesną architekturą harmonizuje elegancja wnętrza, która nawiązuje do atmosfery i stylu lat 30. XX w. i tradycji przedwojennego polskiego lotnictwa. Airport Hotel Okęcie to idealne miejsce dla osób ceniących komfort, najlepszą jakość i profesjonalizm w niepowtarzalnych wnętrzach, stąd nasz wybór i zlokalizowanie tegorocznej edycji kongresu w tym właśnie miejscu. Więcej informacji o hotelu: www.airporthotel.pl.

 

TEMATYKA SESJI PLENARNEJ MODERN WAREHOUSE 2015

Jeśli chcesz wiedzieć, jakie trendy będą nadawać ton inwestycjom i optymalizacjom magazynowym w roku 2016, musisz wziąć udział w prelekcjach i dyskusjach. W tym roku zagadnienia będą się koncentrować wokół takich tematów, jak:

 

I. Najgorętsze kierunki outsourcingu w branży logistycznej – sprawdzimy, co outsourcować w roku 2015, jak outsourcować i kiedy. Przeanalizujemy zagrożenia i podyskutujemy o realnych korzyściach.
Kierunek – outsourcing – jakie procesy magazynowe są obecnie najczęściej oddawane w ręce outsourcerów i czy te kierunki, które są najpopularniejsze, są też najbardziej efektywne?
Zarządzanie zmianą – jak przeprowadzić organizację przez zmianę organizacji procesów i samemu przygotować się do wdrożenia projektu, żeby skutecznie pokonać opór wszystkich „hamulcowych”?
Układamy współpracę – poznaj najważniejsze zasady konstruowania zapytań ofertowych, które pozwolą faktycznie porównać oferty różnych firm, i skuteczne metody konstruowania zestawu kluczowych wskaźników efektywności, pozwalające realnie ocenić jakość usług kontrahenta.
Palety na wynajem – przyjrzymy się doświadczeniom firm, które zdecydowały się na zamknięty pool paletowy i otwarcie porozmawiamy o wszystkich kosztach wynajmu palet.
Logistyka u operatora – dlaczego nie da się wyoutsourcować bałaganu, jakich błędów unikać, przekazując procesy na zewnątrz, i jak daleko sięgać w przyszłość, nawiązując współpracę.

II. Magazynowa mapa Polski w roku 2015 – inwestycje deweloperów w różnych regionach Polski bezpośrednio wpływają na sytuację firm, które już działają na danym terenie. Weź udział w dyskusji i sprawdź, jak zmienią sytuację Twojej firmy!
Najgorętsze lokalizacje w roku 2015 – dowiedz się, jakie inwestycje planowane są w Twojej okolicy i poznaj główne kierunki inwestycji deweloperów – sprawdź, czy konkurencja wyssie pracowników w Twoim regionie i dowiedz się, jak się do tego przygotować.
Magazyny dla e-commerce – Twoja firma przygotowuje się do obsługi internetowego kanału sprzedaży? Już działacie w internecie, ale wiesz, że logistyka nie działa optymalnie? Chcesz wiedzieć, jak powinna wyglądać wzorcowa strefa do obsługi B2C? Poznaj opinie ekspertów i praktyków. 
Deweloper buduje na własność – build-to-own jako nowa forma własności inwestycji BTS to już wyraźny trend. Czym jest BTO, kiedy warto pomyśleć o tej formie własności, jakie są jej wady i zalety, kto buduje w tym modelu i dlaczego tak bardzo dzieli rynek?

III. Rynek wózków widłowych – na kilka miesięcy przed targami CeMAT spróbujemy odpowiedzieć na pytanie: jakich maszyn oczekuje branża logistyczna w Polsce, a co oferuje rynek? Jeśli chcesz poznać opinie innych logistyków na temat najnowszych trendów wśród widlaków, weź udział w dyskusji na ten temat.
Najnowsze trendy – ekologiczne, ekonomiczne, ergonomiczne, bezawaryjne, łatwe w obsłudze, bezpieczne? Czy producenci widlaków trafiają w oczekiwania rynku i jak rynek ocenia zaawansowane technologie, w które wyposażone są nowoczesne maszyny?
Wózki z drugiej ręki – zainteresowanie używanymi wózkami widłowymi nie maleje, a same maszyny z drugiej ręki czasem trudno odróżnić od wózków nowych. Poznaj dostępne programy renowacji wózków i dowiedz się, jak sprawdzić, czy sprzęt jest wart swojej ceny.
Flota w wynajmie – chcesz, aby sprzęt w magazynie był idealnie dopasowany do potrzeb firmy i uwzględniał sezonowe piki sprzedażowe? Sprawdź, czy powinieneś pomyśleć o wynajmie. Porównaj obydwa modele własności.
Bezpieczeństwo – każdego roku zdarza się kilkadziesiąt wypadków z użyciem wózków widłowych. Jak ograniczyć ryzyko do minimum i mieć pewność, że pracownicy są go świadomi? Jak nowoczesne technologie wspierają walkę o bezpieczeństwo w magazynie?
Systemy do zarządzania flotą – czy polski biznes przekonał się do nich? Dlaczego systemy, które mają zapewniać precyzję i bezpieczeństwo, dla inwestorów są zbędnym kosztem?

IV. Automatyka magazynowa – podczas ubiegłorocznej edycji Kongresu MODERN WAREHOUSE wiele miejsca poświęcono analizie opłacalności inwestycji w automatykę magazynową. Tem...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy