Dołącz do czytelników
Brak wyników

W branży 5_11

Baza wiedzy | 9 czerwca 2021 | NR 5
0 46

Nowa fabryka Zelmera

15 września odbyło się uroczyste otwarcie fabryki Zelmer. Nowa inwestycja umiejscowiona jest w województwie podkarpackim, w Specjalnej Strefie Ekonomicznej EURO-PARK Mielec, 11 km od Rzeszowa, w miejscowości Rogoźnica. W polskiej fabryce produkowane będą produkty z gamy małego AGD, takie jak: odkurzacze, blendery, sokowirówki czy czajniki. Szacowana wartość inwestycji to ok. 80 mln zł. Dotychczas istniejące jednostki produkcyjne w Rzeszowie zastąpione zostaną jednym, wielofunkcyjnym obiektem przemysłowym. Nowy obiekt w Rogoźnicy będzie funkcjonował zgodnie z najnowszymi, światowymi standardami produkcji. Zakład zatrudnia obecnie ok. 1300 pracowników. 
Zelmer produkuje artykuły gospodarstwa domowego już od 60 lat. Fabryka w Rogoźnicy to pierwsza tak duża inwestycja tej marki. Projekt budowy nowej fabryki rozpoczął się w październiku 2009 roku, a sama budowa trwała dokładnie 218 dni.

 


– Nowa fabryka Zelmer to duża inwestycja: począwszy od planów dotyczących tego, gdzie zostanie zlokalizowane przedsięwzięcie, przez projekty produkcji i jej przenoszenie, a na dniu uroczystego otwarcia skończywszy. Jesteśmy firmą z ponad 75-letnią tradycją, a to zobowiązuje. Teren Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO-PARK Mielec, a co za tym idzie – wysoko rozwiniętej infrastruktury i kanałów komunikacyjnych, sprawił, że decyzja została podjęta i jako miejsce inwestycji wybrano właśnie Rogoźnicę – powiedział prezes zarządu Zelmer SA Janusz Płocica.
– Rozpoczęcie produkcji w tak krótkim czasie od podjęcia prac inwestycyjnych w nowym obiekcie przez Zelmer SA jest najlepszym przykładem na prężnie i sprawnie działające przedsiębiorstwo, które ma jasno sprecyzowaną strategię rozwoju. Cieszę się, że Panattoni Europe przyczyni się do realizacji tej strategii – dodał Marek Foryński, dyrektor grupy BTS Panattoni Europe. 

 

Still na Dolnym Śląsku

Na początku października w Będzinie koło Katowic rozpoczął działalność nowy oddział firmy STILL. To już trzecia placówka przodującego producenta wózków widłowych w Polsce.
Nowo powstały oddział Katowice STILL Polska pełnić będzie funkcję głównego ośrodka serwisowego na południu Polski i wspomoże tym samym działanie dwóch pozostałych punktów w Warszawie i w Poznaniu. Zlokalizowana w Będzinie filia przejęła dotychczasowe obowiązki firmy Moderator, która do tej pory świadczyła usługi serwisowe na terenie Śląska. Nowy oddział udostępnia wynajem wózków widłowych i zapewnia kompletną ofertę maszyn z logo STILL. Dzięki temu klienci firmy z południowej Polski mają łatwiejszy dostęp do floty, skraca się także ich czas oczekiwania. Poza personelem kierowniczym i biurowym zatrudnienie w nowym obiekcie znajdą głównie technicy serwisowi. Rozbudowa sieci oddziałów STILL jest kolejnym etapem rozwoju firmy, która pragnie jeszcze szybciej i efektywniej odpowiadać na potrzeby klientów i partnerów biznesowych.
– Śląsk jest dla nas strategicznym obszarem ze względu na tutejszy wysoki potencjał gospodarczy i komunikacyjny – mówi Borys Wochna, prezes firmy STILL Polska. – Inwestycja w nowy oddział umożliwia nam skuteczniejsze dotarcie do klientów z całej Polski i zapewnienie im najwyższej jakości obsługi zgodnej ze standardami STILL. Jest to pierwszy krok do dalszego rozwoju sieci handlowej i serwisowej. 

 

PAGO kupiło Chłodnię Będzin

1 września 2011 r. firma PAGO kupiła Chłodnię Będzin na Śląsku, którą zamierza przekształcić w magazyn suchy oraz magazyn chłodniczy od 0 do +5°C. Pojemność poszczególnych komór magazynowych wyniesie odpowiednio: magazyn suchy – 6000 m/p,  magazyn chłodniczy (temp. od 0 do +5°C) – 4000 m/p, magazyn mroźnia (temp. -18°C) – pozostała powierzchnia 800 m2. Chłodnia Będzin ma szerokie uprawnienia eksportowe. Magazyny spełniają wszelkie standardy unijne i wymogi jakościowe oraz pozostają pod nadzorem Służb Weterynaryjnych i Sanitarnych.

 

 

Obiekt wyposażony jest w dziesięć doków załadunkowych. Komory mają zabudowę regałową typu drive-in, a plac manewrowy ma parking dla samochodów ciężarowych. Teren jest ogrodzony, monitorowany i chroniony. Od października br. istnieje możliwość wydzierżawienia powierzchni magazynowej lub składowania na niej towarów wraz z obsługą. 

 

Relacje inwestorskie

ROHLIG SUUS Logistics uruchomił bezpośrednie linie drobnicowe z Chin do Wrocławia. Dedykowane biuro operacyjne ulokowane na terenie Dolnego Śląska obsługuje klientów z terenu zachodniej i południowej Polski. Inwestycja skróci czas transportu nawet o 5 dni w porównaniu z obecnym serwisem via Gdynia. Firma poczyniła też pewne kroki w obszarze lotniczo-morskim. Inwestycje te mają na celu stworzenie bezpośrednich połączeń pomiędzy kluczowymi portami lotniczymi i morskimi oraz wybranymi regionami w Polsce. Strategia rozwoju zakłada podział terytorium Polski na 3 główne obszary: centralno-wschodni, północno-zachodni i południowy, prowadzone przez regionalnych menedżerów ds. rozwoju produktu. 

Grupa Goodman wybuduje w Krapkowicach koło Opola magazyn o powierzchni 26 200 m²
dla firmy Metsä Tissue, czołowego dostawcy produktów higienicznych dla gospodarstw domowych i firm w Europie. Budowa magazynu rozpoczęła się we wrześniu tego roku, a jej zakończenie planowane jest na marzec 2012 roku. Projekt w Krapkowicach to już druga inwestycja realizowana przez Goodman dla Metsä Tissue. W 2008 roku Goodman oddał do użytku firmy magazyn o powierzchni
36,4 tys. m² w Düren w Niemczech. 

Firma kurierska Siódemka tworzy sieć partnerskich punktów przyjęć przesyłek. W jej service pointach będzie można szybko i bez zbędnych formalności nadać paczkę w dowolne miejsce w kraju. O nawiązanie współpracy mogą ubiegać się wszyscy przedsiębiorcy mający lokal lub sieć lokali w atrakcyjnym miejscu. Service pointy firmy będą znajdować się w punktach handlowych lub usługowych położonych w ruchliwych i łatwo dostępnych miejscach, takich jak centra handlowe, główne ulice miast oraz znane i łatwo dostępne miejsca w miastach powyżej 30 tysięcy mieszkańców. 

CTL Logistics poprzez swoją spółkę zależną CTL Maczki-Bór SA, sprzedał położone na terenie dwóch miast – Sławkowa i Sosnowca – tereny inwestycyjne o powierzchni ok. 24 ha. Tereny te wraz z budynkami i infrastrukturą kolejową tworzą terminal przeładunkowy gazu płynnego. Nabywcą nieruchomości został jej dotychczasowy dzierżawca – Polski Gaz SA. 

Jungheinrich Polska przedłużył umowę najmu w Panattoni Park Wrocław I, gdzie działa od 3 lat. Park położony jest 10 km od Wrocławia na terenie Bielan Wrocławskich, bezpośrednio przy autostradzie A4, drodze krajowej nr 35 oraz drodze ekspresowej E67 łączącej Wrocław z Pragą. 

 


Firma ABB Polska stanowiąca część międzynarodowego koncernu działającego w branży elektroenergetyki i automatyki została pierwszym najemcą obiektu small busines unit zrealizowanego przez SEGRO w ramach parku logistycznego Tulipan Park Łódź. Spółka wynajęła ponad 1800 m² elastycznej powierzchni biznesowej, na którą składają się magazyny, biura oraz pomieszczenia socjalne. W transakcji pośredniczyła agencja Axi Immo. 

PointPark Properties rozpoczął budowę nowego obiektu magazynowego o powierzchni 25 000 m² w PointPark Bratysława, położonym w odległości zaledwie 15 km od autostrady D2 wiodącej do Czech, z doskonałym dojazdem do Austrii i Węgier. Budynek jest przeznaczony dla firmy Schnellecke Slovakia, dostawcy usług logistycznych i dostawcy dla branży motoryzacyjnej. P3 zawarła również umowy najmu z dwoma nowymi klientami: firmą operatorem logistycznym Dachser (1440 m² powierzchni magazynowej w budynku DC3) oraz firmą IHLE (6000 m² powierzchni magazynowej i 200 m² biurowej), prowadzącą sprzedaż hurtową i dystrybucję opon. 
Panattoni Europe w całości wynajął drugi budynek Panattoni Park Gdańsk. Nowym klientem jest przodujący operator logistyczny w Polsce – PEKAES SA, który zajmie w nim ponad 3000 m². Jednocześnie oba istniejące budynki parku są wynajęte w całości. W transakcji pośredniczyła agencja Glob Nieruchomości. 

Hellmann Worldwide Logistics Polska otwiera nowy oddział w Szczecinie. To kolejny, dziewiąty już oddział Hellmann Worldwide Logistics Polska na terenie naszego kraju – obok lokalizacji w Warszawie, Raszynie, Strykowie, Nowym Tomyślu, Chorzowie, we Wrocławiu oraz w Gdyni i Gdańsku. Funkcję kierownika oddziału pełni Tomasz Ładzikowski. 

Spółka CTL Logistics GmbH należąca do Grupy CTL Logistics, i niemiecka spółka Konrad Zippel Intermodal GmbH od początku 2012 roku wspólnie rozpoczną obsługę przewozów z Hamburga i Bremerhaven do terminali w Büna oraz Wustermark w Niemczech. Partnerzy zawarli wieloletnią umowę na przewozy towarów między terminalami kontenerowymi, gdzie roczny wolumen przewiezionego towaru będzie na poziomie 700 tys. ton. Realizacja kontraktu obejmuje organizację transportu minimum 450 pociągów rocznie. 

Firmy OPEK oraz SEGRO ogłosiły rozpoczęcie współpracy w zakresie budowy nowoczesnego centrum przeładunkowego. Nowy obiekt o powierzchni 7600 m² powstanie na terenie należącego do SEGRO Tulipan Park Łódź. Oddanie budynku do użytku przewidziano na III kwartał 2012 r. Hub będzie miał
50 doków przeładunkowych do obsługi samochodów ciężarowych oraz 83 miejsca parkingowe dla samochodów osobowych oraz transportowych. 

Dachser buduje w przemysłowej dzielnicy na południu Oslo obiekt o powierzchni 110 m² powierzchni oraz terminal przeładunkowy z 26 rampami o powierzchni 1900 m². Obiekt powinien być oddany do użytku w czerwcu 2012 roku. 

Firma KAN, producent systemów instalacyjnych wodnych i grzewczych, wdraża nowy system do zarządzania magazynem – Astro WMS firmy Consafe Logistics. Astro WMS wdrażane w KAN wesprze proces przyjęcia towarów do magazynu, kompletacji i dystrybucji. 

Panattoni Europe ukończył projekt build-to-suit w Czechach. Nowa inwestycja zrealizowana została dla firmy Johnson Controls, producenta siedzeń samochodowych, elementów wyposażenia wnętrz i elektroniki. Obiekt obejmuje 11 500 m² powierzchni przemysłowej. Położony jest na terenie Triangle Industrial Zone, ok. 80 km na północny-zachód od Pragi i 30 km od granicy z Niemcami. Inwestycja będzie służyła jako zakład produkcyjny elementów wyposażenia samochodowego. Prace budowlane rozpoczęły się w kwietniu br. i zostały zakończone zgodnie z harmonogramem w dniu 19 sierpnia 2011 r.  

 


PSI otrzymała od Alfred Kärcher GmbH & Co. KG zamówienie na dostawę oprogramowania do zarządzania magazynem PSIwms dla zakładu Obersontheim. Docelowo PSIwms będzie zarządzać procesami logistycznymi w nowym 8-korytarzowym zautomatyzowanym magazynie paletowym małych części zamiennych (miniload), mającym 85 tys. miejsc składowania pojemników. 

Kuehne + Nagel Polska otwiera nowe, cotygodniowe połączenie importowe dla drobnicowych przesyłek morskich w relacji Szanghaj–Wrocław. Nowa usługa pozwala na przywiezienie towaru do polski w przeciągu 32-35 dni. Serwis zorientowany jest na kompleksową obsługę przesyłek, od odbioru po dostawę do finalnego odbiorcy („od drzwi do drzwi”), i umożliwia ubezpieczenie towaru. 

Grupa Integer.pl – operator i dostawca innowacyjnych rozwiązań pocztowo-kurierskich oraz usług z zakresu e-commerce wchodzi z Paczkomatami na Cypr. Jest to – po Estonii, Rosji i Hiszpanii – czwarty rynek europejski, na który Grupa Integer.pl wkracza z Paczkomatami. Umowa została zawarta na mocy przetargu zorganizowanego przez cypryjską pocztę publiczną. 

Firma VTS nowym najemcą w centrum logistycznym Prologis Park Nadarzyn. Firma wynajęła 10 400 m² powierzchni magazynowo--biurowej. Prologis Park Nadarzyn położony jest tuż przy międzynarodowej drodze E67 (Wrocław–Białystok) na terenie gminy Nadarzyn, 25 km na południowy zachód od centrum Warszawy i 15 km od międzynarodowego portu lotniczego Okęcie.  

GEFCO Polska rozwija usługi dla przemysłu budowlanego. Branża budowlana daje operatorom logistycznym szerokie możliwości dla wdrażania rozwiązań spoza obszaru transportu i spedycji. Oferta GEFCO wyróżnia się tym, że może być partnerem dla inwestora budowlanego na każdym etapie realizacji jego projektu. Obecnie usługi realizowane na rzecz klientów z branży budowlanej stanowią jedynie kilka procent biznesu GEFCO. Operator planuje jednak systematyczny rozwój w tym segmencie, bazując na szerokim doświadczeniu w logistyce dla przemysłu. 

Raben inwestuje w Dunaharaszti koło Budapesztu. Ukończenie budowy nowoczesnego magazynu przeładunkowego w Dunaharaszti planowane jest na drugi kwartał 2012 r. Inwestycja ta wyniesie 2,2 miliona euro i przyczyni się do powiększenia 27 000 m² dotychczasowej powierzchni magazynowej wysokiego składowania o skład typu cross-dock. 

 

Wyścig trwa

Z Håkanem Dahlföfem, prezydentem TMH Europe, Andrew Elliotem, prezesem TMH Polska oraz Dariuszem Wojcieszkiem, dyrektorem zarządzającym TMH Polska, rozmawia Anna Frąckowiak.

Anna Frąckowiak: Toyota Material Handling jest obecna na polskim rynku od trzech lat. Był to bardzo specyficzny, trudny czas dla całej branży. Czy ta sytuacja zmieniała plany TMH na polskim rynku?
Håkan Dahlföf: Rzeczywiście, światowy kryzys nie ominął Europy, ale Polska była jedynym krajem, który nie poddał się recesji. Wzrost rynku był być może mniejszy niż się spodziewaliśmy, ale ciągle jest odnotowywany. Mamy nadzieję na dalszy rozwój TMH Polska.
Dariusz Wojcieszek: To, co jest najistotniejsze, to fakt, że w roku 2009 byliśmy na polskim rynku wózków widłowych jedyną firmą, której obroty, mimo iż rynek znacznie się skurczył, wzrosły.


Czy firma w jakikolwiek sposób zabezpieczyła się przed ewentualnymi stratami? 
Dariusz Wojcieszek: Tak, zamiast redukować, po prostu się rozwijała.


Na ile kryzysowy czas zmienił plany TMH Polska wobec nowej siedziby?
Håkan Dahlföf: W ogóle nie zmienił. Decyzja w związku z budową nowej siedziby zapadła, zanim zaczął się kryzys. Bardzo ważny jest fakt, że byliśmy wtedy zupełnie innym graczem na rynku. Nie moglibyśmy zapewnić klientom pełnej oferty. Postawiliśmy wtedy na stworzenie dla TMH Polska miejsca – nowej siedziby, gdzie moglibyśmy spotkać się klientem. To zasadniczo zmieniło naszą pozycję.


Czy pracownicy, zarząd firmy są gotowi na wysokie oczekiwania, które niesie ze sobą kryzysowa sytuacja na rynku?
Dariusz Wojcieszek: Tak, są gotowi. Rzeczywiście, wymagania są wysokie. Uważamy jednak na to, co robimy.
Andrew Elliot: Myślę, że jest to istotne dla wszystkich krajów w Europie. I nawet jeśli prognozy wzrostu PKB idą w dół, to nie są to jeszcze prognozy ujemne. Proszę pamiętać, że Europa wciąż się rozwija. Wprawdzie kiedy czytamy gazety, możemy odnieść wrażenie, że te prognozy są ujemne, ale to nieprawda. Problem polega na tym, że firmy z wielu gałęzi przemysłu produkują po prostu więcej niż rynek może przyjąć. To jest problem. Nie sądzę jednak, aby trzeba było dzisiaj rozmawiać o nowej recesji. Kryzys po prostu trwa, choć TMH Polska nie odczuwa go.
Jaką strategię ma więc TMH Polska na następne trzy lata, na trwający kryzys?
Dariusz Wojcieszek: Naszą ambicją jest, aby Toyota była dla klientów numerem 1. 


Co to oznacza? TMH Polska chce mieć największą sprzedaż na rynku?
Andrew Elliot: Niekoniecznie oznacza to numer 1 pod względem wielkości sprzedaży. Chcemy być dla klientów firmą pierwszego wyboru. To jest nasza ambicja. Jeśli klient będzie chciał coś osiągnąć, my chcemy mu pomóc to zrobić. Chcemy spotykać się z jak największą liczbą klientów.
Dariusz Wojcieszek: Chcemy być odpowiedzialni za relację z klientem i razem cieszyć się z jego sukcesu.
Andrew Elliot: A już konkretniej, to chcemy pomóc klientom obniżyć koszty, aby byli na rynku bardziej konkurencyjni. Nie chodzi tylko o sprzęt. Sprzęt jest ważny, ale równie ważne jest spojrzenie na sposób, w jaki jest on używany. I TMH ma produkty i usługi, które pomogą im to zrobić. Mamy wartość, którą możemy im przekazać i dzięki której zyskamy trwały związek z nimi. To jest nasza filozofia. Nie sądzimy, że kluczem do sukcesu jest jedna technologia, jedna innowacja, ale wszystkie nowe technologie. Wierzymy w badanie potencjału sprzętu i Toyota jest tutaj liderem. Zawsze jednak zastanawiamy się, która nasza innowacja przyniesie wartość klientowi.
Håkan Dahlföf: I kiedy patrzę na TMH Polska, na to, co możemy zaoferować klientom po tych trzech latach, to widzę, że jesteśmy atrakcyjnym partnerem dla nowych klientów szukających rozwiązań z zakresu transportu materiałów. To jest najważniejsze.


Jaką pozycję ma TMH Polska w całej grupie? 
Håkan Dahlföf: Pozycję wyścigową! Oczywiście, Niemcy dominują w Europie, ale państwa takie jak Rumunia, Francja czy Włochy też są dużymi rynkami, do których Polska może już wkrótce dołączyć. 

 

Toyota MH Polska wita w Jaktorowie

14 października redakcja „Nowoczesnego Magazynu” brała udział w oficjalnym otwarciu nowej siedziby Toyoty Material Handling Polska. Firma przeniosła się z podwarszawskiego Pruszkowa do Jaktorowa, w którym ma do dyspozycji dziesięciokrotnie większą powierzchnię biur...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy