W branży 5_13

W BRANŻY

Nowy Hyster

Hyster wprowadził na rynek nowy model wózka wysokiego składowania, który został zaprojektowany do podnoszenia ładunków na wysokość nawet 12,5 metra. Maszyna wyposażona jest w zaprojektowany na nowo maszt oraz modułowy przedział dla operatora. Dostępne są dwa rodzaje masztów, w których zastosowano innowacyjne rozwiązania. Dzięki opatentowanej konstrukcji celownika masztu zachowany został udźwig resztkowy na większych wysokościach. Przez zmniejszenie szerokości celownika zwiększona została widoczność dla operatora. Całkowita wysokość wózka wysokiego składowania Hyster może zostać obniżona, np. w przypadku konieczności przejechania przez drzwi oraz wjazdu na przyczepę. 

 


Nowa maszyna może jechać z prędkością do 14 km/h. Prędkość podnoszenia wynosi 0,8 m/s. Wózek przeszedł pozytywnie testy w licznych zakładach pracy, w tym w DHL oraz Renault.
Przedział operatora dostępny jest w wersji z 4 różnymi kształtami podwozia: standardowym, wąskim oraz dwoma rodzajami podwozi do obsługi regałów wjezdnych. Podwozie przedziału operatora wózka, które wcześniej składało się z jednego elementu, zbudowane jest z trzech części: podstawy, przedziału operatora oraz osłony górnej. 

 

Ekologiczne wieszaki

Firma SDI Group opracowała pomysłowy automatyczny system sortowania pustych wieszaków, Hanger Sorter. System ten zaprojektowano z myślą o recyklingu pustych wieszaków na ubrania, powszechnie stosowanych w całym sektorze odzieżowym.
Rozwiązanie wykorzystuje technologię rozpoznawania obrazu i system nowoczesnych kamer do identyfikacji wieszaków. Wszystko dzieje się w ruchu, gdy wieszaki przesuwają się na linii transportowej. W czasie krótszym niż 300 milisekund system rozpoznaje typ wieszaka, porównując jego obraz z ponad 80 aktualnie zdefiniowanymi profilami. 

 


System opracowany został dla jednej z największych w Europie sieci sklepów odzieżowych. Sorter pracuje z wydajnością netto 5000 jednostek na godzinę, czyli kilkakrotnie szybciej od ręcznego sposobu pracy. 

 

Dachser zatrudnił swoich stażystów

Właśnie zakończyła się pierwsza edycja programu stażowego firmy Dachser. Wszystkie osoby, które odbyły dwuletni staż, będą kontynuować kariery w różnych oddziałach firmy w Polsce.
Dotychczasowi stażyści w Dachser zostali zatrudnieni na stanowiskach spedytora, dyspozytora, specjalisty ds. obsługi klienta, specjalisty ds. logistyki magazynowej oraz doradcy handlowego.
– Stażystów rekrutujemy wśród absolwentów szkół średnich, głównie o profilu logistycznym – mówi Agnieszka Józwik , dyrektor personalny w Dachser Sp. z o.o. – Ta młodzież najczęściej już wie, czy chce się związać z logistyką na dłużej. Jest też w odpowiednim momencie życia, by rozpocząć karierę zawodową. Dla nas ten program jest świetnym sposobem na uzupełnianie kadr wykwalifikowanymi, sprawdzonymi ludźmi – dodaje. – Obecnie głównym problemem młodych ludzi na rynku pracy jest brak doświadczenia, dlatego warto starać się o nie jeszcze podczas nauki. Nasz program stażowy umożliwia nie tylko zdobycie doświadczenia w logistyce, ale również pomaga młodym ludziom w usamodzielnieniu się – za pracę u nas dostają pensję. Jednocześnie mogą podjąć studia wyższe w trybie zaocznym – wyjaśnia Agnieszka Józwik. 
Stażyści zaczynają od magazynu, następnie przechodzą do zespołu dyspozycji, spedycji, obsługi klienta, działu handlowego i reklamacji. Praca w każdym z działów trwa 3-4 miesiące. W ten sposób świetnie poznają firmę, procesy logistyczne oraz różne aspekty pracy w logistyce. Jednocześnie, wraz z kolegami uczestniczącymi w programach w innych krajach, zgłębiają swoją wiedzę, korzystając z platformy e-learningowej. Po ukończeniu stażu mają sporą szansę na zatrudnienie w Dachser. 

 

WICKE w Polsce

Niemiecki koncern WICKE, producent kół, rolek, opasek i zestawów kołowych, otworzył w Łoziskach k. Piaseczna spółkę córkę zajmującą się dystrybucją swoich wyrobów. 
Marka WICKE jest obecna w Polsce od wielu lat. Dotychczas dystrybucja produktów WICKE odbywała się przez niezależnego dilera. Założenie spółki córki w Polsce świadczy o priorytetowym traktowaniu polskiego rynku. WICKE jako czołowy dostawca kół i rolek do pierwszego montażu dla największych europejskich koncernów produkujących elektryczne wózki magazynowe ma w ofercie kompletny ich typoszereg. WICKE produkuje szeroką gamę kół z vulkollanu, poliuretanu, gumy i poliamidu, które oprócz wózków magazynowych znajdują zastosowanie w wielu urządzeniach i maszynach w logistyce i przemyśle, np.: wózkach technologicznych, przesiewaczach bębnowych, obrotnikach spawalniczych, maszynach drogowych i komunalnych, suwnicach warsztatowych. 


1,5 miliona m3 magazynów na koncie

Mija 10 lat projektowania logistycznego w Wandalex SA.
W tym okresie firma wykonała kilkadziesiąt kompleksowych projektów logi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy