REKLAMA
W opini i Joanny Sinkiewicz, negocjatora w dziale p ow i e r z c h n i przemysłowych i magazynowych Suchman & Wakefield, z wielu względów najem powierzchni magazynowej nie różni się od innych transakcji rynkowych. – Tak jak w przypadku zakupu, sprzedaży czy najmu innych dóbr, warunkiem zawarcia korzystnej umowy jest wiedza na temat rynku. Do procesu najmu warto się rzetelnie przygotować – radzi. Zdaniem ekspertów pierwszy krok do sukcesu, nie tylko zresztą w poszukiwaniu powierzchni magazynowych, to poznanie własnych oczekiwań. – Najważniejsze to sprecyzowanie własnych potrzeb w zakresie lokalizacji nowego magazynu, jego powierzchni, kształtu, parametrów technicznych, wszelkich niestandardowych wymagań (kontrola temperatury, specjalistyczne pomieszczenia itp.), potrzebnej powierzchni biurowo-socjalnej, miejsc parkingowych itp. – wylicza Tomasz Mika, Head of Industrial Department Poland w Jones Lang LaSalle. Bartosz Mierzwiak, szef Prologis w Polsce, dodaje, że wybór magazynu to jedna z kluczowych decyzji na etapie rozwoju firmy opierającej swoją działalność na składowaniu towarów. – Odpowiednio dobrana powierzchnia magazynowa w strategicznej dla firmy lokalizacji gwarantuje obniżenie kosztów procesu logistycznego i zwiększenie efektywności obiektu – uważa Mierzwiak. Jego zdaniem najistotniejsze przy wyborze powierzchni magazynowej jest określenie przez właściciela jego potrzeb pod kątem własnej działalności. – Kluczowa może się okazać branża, w której prowadzimy działalność, wielkość obsługiwanego rynku (rynek lokalny czy ogólnokrajowy), ilość i gabaryty sprzedawanych towarów. Istotne jest także, czy szukamy powierzchni przeznaczonej jedynie do magazynowania towaru, czy też przestrzeni magazynowej wraz z miejscem na produkcj...