Zapraszamy do naszego autobusu kolejne sieci

STRATEGIE MAGAZYNOWE

W czym tkwi sekret obsługi na wyłączność zimnego łańcucha aż czterech sieci handlowych? Jaką konkurencję ma dzisiaj na polskim rynku Frigo Logistics i dlaczego oszczędnie sięga do japońskich korzeni? Z Krisem Verbruggenem, prezesem zarządu, oraz Jarosławem Kołodziejskim, dyrektorem operacyjnym, rozmawia Anna Frąckowiak.

Spoglądam na mapę Polski wiszącą na ścianie pokoju, w którym się spotykamy, i widzę na niej fiszki z nazwami konkretnych firm… Kto jest dzisiaj prawdziwą konkurencją dla Frigo Logistics?
Kris Verbruggen: Na mapie zaznaczone są wszystkie magazyny chłodnicze w Polsce. Niektóre z nich są bardzo duże, inne drobne, jeszcze inne są – powiedzmy – publiczne. Sporo pobudowało się ich w ciągu ostatnich 2-3 lat, np. Newcold, który jest aktywny od kilkunastu miesięcy. Tyle tylko, że są to typowe magazyny składowe. Bez sieci dystrybucji, która jest naszą domeną. Jako Frigo widzimy swoje miejsce w zupełnie innym obszarze – właśnie dystrybucji. Widać więc wyraźnie, że mamy zupełnie inną strategię, zupełnie inaczej widzimy rynek.
Jarosław Kołodziejski: W sumie widać też, że nie mamy konkurencji… (śmiech).

Powiedzmy sobie w takim razie otwarcie – jak widzicie Panowie branżę chłodniczą w Polsce?
K.V.: Nasza strategia od czterech lat jest taka sama i zmierza w kierunku dystrybucji, a nie składu. Składowanie ma służyć wyłącznie dystrybucji. Taką usługę kierujemy do trzech grup odbiorców. Pierwsza to sieci handlowe, gdzie dla czterech wiodących sieci w Polsce świadczymy us...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy