Zdrowy rozsądek w wizjach Jungheinrich

WEWNĘTRZNY TRANSPORT

Z Danielem Lasoniem, menedżerem ds. produktu w Jungheinrich Polska, o innowacjach, które na dobre zadomowiły się w polskich magazynach, i tych, na które branża magazynowa nie jest jeszcze gotowa, rozmawia Anna Frąckowiak.

Anna Frąckowiak: Zacznijmy od spojrzenia na innowacyjność w Jungheinrich nie od strony oferowanych rozwiązań i opracowywanych technologii, ale szerzej, z perspektywy całej strategii innowacyjności. To odpowiedź na potrzebę rynku, ofertę konkurencji, moda…?
Daniel Lasoń:
Innowacyjność to nie moda. Innowacje przyczyniają się do wzrostu zatrudnienia, podniesienia poziomu dobrobytu i poprawy jakości życia. Badania i innowacje są priorytetem w unijnej agendzie na rzecz wzrostu gospodarczego i zatrudnienia, a państwa członkowskie są zachęcane do inwestowania w badania i rozwój 3%  swojego PKB do roku 2020.

A z perspektywy producenta techniki magazynowej? 
Przedsiębiorstwa istnieją po to, by wytwarzać produkty, świadczyć usługi, generalnie tworzyć pewną wartość, przy okazji generując zyski. Unia Europejska, która przywiązuje dużą uwagę do wpływu stanu środowiska na zdrowie ludzkie oraz oddziaływania wszystkich sfer życia gospodarczego na środowisko, każe poszukiwać producentom techniki magazynowej coraz lepszych rozwiązań pod względem ekologii i bezpieczeństwa. Rozwój logistyki jest więc oparty na przepisach europejskich.

Skoro nie mamy krajowych przepisów, to może chociaż wnosimy ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy