Z Adalbertem Knepperem, dyrektorem marketingu firmy META Regalbau GmbH&Co.KG., o premierowej ofercie zaprezentowanej na wystawie CeMAT 2008 w Hanowerze, rozmawia Sebastian Śliwieński.
Z Adalbertem Knepperem, dyrektorem marketingu firmy META Regalbau GmbH&Co.KG., o premierowej ofercie zaprezentowanej na wystawie CeMAT 2008 w Hanowerze, rozmawia Sebastian Śliwieński.
Prezentowane na targach CeMAT urządzenia transportu wewnętrznego najpełniej oddawały hasło przewodnie imprezy, czyli „Zrównoważony rozwój w intralogistyce”. Wzrost zapotrzebowania na energię oraz rosnące ceny surowców sprawiają bowiem, że z coraz większym zainteresowaniem spogląda się na ich alternatywne źródła. Przed tegorocznym CeMAT-em z całą pewnością udało się tego dokonać producentom widlaków.
Proces kompletacji, jak powszechnie wiadomo, może być prowadzony w sposób statyczny, czyli na zasadzie „człowiek do towaru”, lub też dynamiczny, czyli „towar do człowieka”. Właśnie w tym ujęciu prezentujemy ciekawe rozwiązania z Hanoweru, które najpełniej świadczą o ukierunkowaniu na tę niezmiernie istotną dla klienta operację magazynową, jaką jest kompletacja zamówień.
Choć tegoroczne targi CeMAT pokazały, że baterie litowo-jonowe używane w wózkach widłowych są technologią realną, to jej zastosowanie na szeroką skalę wydaje się na razie tylko pieśnią przyszłości. Dlaczego?
Tegoroczne Międzynarodowe Targi Intralogistyki CeMAT były kropką nad „i” w dyskusji dotyczącej końca kryzysu w branży logistycznej. Bo choć wielu odwiedzających Hanower w pierwszych dniach maja zwróciło zapewne uwagę, że niektórych firm, stałych bywalców tego wydarzenia na tegorocznych targach zabrakło, to w rozmowach redakcji „Nowoczesnego Magazynu” z przedstawicielami branży dominowało przeświadczenie, że CeMAT – jak zwykle co trzy lata – był perełką wśród innych propozycji targowych dla branży logistycznej.
Firmy produkujące wózki prześcigały się w Hanowerze w prezentowaniu innowacji. Klienci mogli zobaczyć zaawansowane — w większości przypadków koncepcyjne — napędy. Była pełna hybryda, był wózek z napędem wodorowym, nie zabrakło też unowocześnionych wersji silników elektrycznych i spalinowych. Można odnieść wrażenie, że nie dość, że wózki coraz bardziej przypominają nowoczesne samochody, to w niektórych przypadkach wręcz prześcignęły branżę motoryzacyjną pod względem proponowanych rozwiązań.
W czasie targów w Hanowerze na bardzo dużej powierzchni zlokalizowano ofertę producentów i sprzedawców dotyczącą rozwiązań magazynowych. „Nowoczesny Magazyn” sprawdził, jakie nowinki rynkowe zaproponowały firmy, które swoją ofertę proponują klientom również w Polsce. Dopytaliśmy, jakie nowe maszyny i rozwiązania w najbliższym czasie ułatwią pracę w magazynie.
Czołowi producenci opon do wózków widłowych zaprezentowali nowe produkty na targach w Hanowerze. Postawili na łatwość obsługi, a także na zwiększenie odporności na zużycie i zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych.