Funkcjonalność plus ekologia

CEMAT

Firmy produkujące wózki prześcigały się w Hanowerze w prezentowaniu innowacji. Klienci mogli zobaczyć zaawansowane — w większości przypadków koncepcyjne — napędy. Była pełna hybryda, był wózek z napędem wodorowym, nie zabrakło też unowocześnionych wersji silników elektrycznych i spalinowych. Można odnieść wrażenie, że nie dość, że wózki coraz bardziej przypominają nowoczesne samochody, to w niektórych przypadkach wręcz prześcignęły branżę motoryzacyjną pod względem proponowanych rozwiązań. 

 

NOWATORSKI „CONCEPT ’08” NOWOŚCIĄ OD JUNGHEINRICH 


Na hanowerskich targach Jungheinrich zaprezentował show pokazujące pełną ofertę magazynową. Nie zabrakło również rynkowych nowości 
z dziedziny wózków widłowych. Firma zaprezentowała między innymi ciekawe innowacyjne rozwiązanie. Jest nim pojazd koncepcyjny o nazwie„Concept ’08”, stworzony z myślą o efektywnym wykorzystaniu energii. „Concept ’08” został stworzony na bazie istniejącego popularnego wózka unoszącego z platformą dla operatora. 

 

Wśród „cematowych” nowości Jungheinrich był między innymi nowy ciągnik elektryczny EZS 570 o sile uciągu 7 ton.


Nowatorska jest jednak jego jednostka napędowa oraz innowacyjny sposób magazynowania energii. Akumulator litowo-jonowy plus napęd bezpośredni są bardziej oszczędne niż stosowana powszechnie technologia prądu zmiennego. Gwarantują większy zasięg pracy wózka oraz krótsze czasy ładowania akumulatora. Wózek wyposażony w „Concept ’08” zużywa o 15 procent mniej energii od pojazdu zasilanego w sposób tradycyjny. Umieszczenie napędu pod nisko położoną platformą sprawia, że operator ma wrażenie, jakby płynął, a nie jechał na wózku.
W przeciwieństwie do baterii ołowiowych pojemność akumulatora litowo-jonowego można wykorzystać w 100 procentach. Głębokie rozładowanie baterii jest praktycznie niemożliwe. Z kolei ładowanie akumulatora trwa zaledwie godzinę, co oznacza, że w większości przypadków wymiana baterii po prostu nie ma sensu. Aby naładować akumulator, wystarczy wsunąć czubki wideł w specjalną stację dokującą. 
W ten sposób akumulator łączy się z prostownikiem. Rozpoczęcie i zakończenie ładowania odbywa się automatycznie. 
Wśród „cematowych” nowości był również nowy ciągnik elektryczny EZS 570 o sile uciągu 7 ton. Model EZS 570 można wyposażyć w różne zaczepy, dzięki czemu jest „kompatybilny” z niemalże każdą przyczepą, co pozwala z kolei dowolnie modyfikować powierzchnię ładunkową. Zaczep przyczepy jest widoczny i łatwo dostępny z pozycji operatora.  jego półautomatyczne zwolnienie umożliwia dołączenie i odłączenie przyczep bez konieczności schodzenia z pojazdu. „Sercem“ nowego ciągnika jest bezobsługowy i oszczędny silnik jazdy o mocy 48 Volt wykonany w technologii prądu zmiennego. W praktyce oznacza to dynamiczne przyspieszenie, znaczną prędkość końcową oraz wyraźnie dłuższy czas pracy w porównaniu d...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy