Podobnie jak w poprzednich edycjach CeMAT-u, największe ekspozycje miały wśród wystawców wózków transportowych firmy o ugruntowanej pozycji rynkowej, takie jak Linde Material Handling, STILL, Jungheinrich i Toyota. Tym razem zabrakło wśród nich Nissana oraz OM Pimespo, co wielu ocenia w kategoriach wpływu ogólnoświatowego kryzysu. Także mniejsi producenci zaprezentowali nowe rozwiązania, choć ze względu na zasięg ekspozycji nie zawsze dało się je zauważyć wprost, bez znajomości tej tematyki. Które rozwiązania zwróciły więc naszą uwagę?
Po dwunastu latach od pierwszej prezentacji wózka podnośnikowego napędzanego elektrycznie RXX firma STILL przygotowała w Hanowerze premierę koncepcyjnego modelu wielofunkcyjnego wózka napędzanego elektrycznie, oznaczonego symbolem cubeXX, który w stanie tzw. uśpienia ma schowaną kabinę oraz maszt i widły. Ma wtedy w przybliżeniu kształt sześcianu, stąd z pewnością wzięła się jego nazwa.
CubeXX pozwala na konfigurowanie sześciu różnych rodzajów wózków napędzanych:
podnośnikowy czołowy widłowy,
podnośnikowy widłowy z masztem wewnętrznym,
podnośnikowy widłowy umożliwiający składowanie na dwóch poziomach równocześnie,
unoszący widłowy,
widłowy kompletacyjny,
ciągnikowy.
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!