„Szybki handel”, mobilność i innowacyjność decyduje o sukcesie światowych sieci detalicznych

STRATEGIE MAGAZYNOWE
Wyniki raportu „2015 Global Powers of Retailing” prezentuje firma doradczą Deloitte we współpracy ze STORES Media.

Do końca 2015 r. 83 proc. stron internetowych będzie przeglądanych na tabletach i smartfonach, a 65 proc. populacji na świecie będzie korzystało z telefonu komórkowego. Wyniki raportu „2015 Global Powers of Retailing” prezentuje firma doradczą Deloitte we współpracy ze STORES Media.

Przychody 250 największych detalistów wyniosły w ostatnim roku obrotowym (kończącym się najpóźniej w czerwcu 2014 r.) 4,35 biliona dolarów. Porównując rok do roku był to wzrost na poziomie 4,1 proc. Podobnie jak w poprzednich latach detaliści zawdzięczają ten wzrost głównie ekspansji na rynkach wschodzących. Jak wynika z najnowszej edycji corocznego raportu „2015 Global Powers of Retailing” liderem w tym sektorze pozostaje amerykański gigant Wal-Mart, a największym sprzedawcą e-commerce jest Amazon.com. Aby sprostać rosnącym wymaganiom klientów handel detaliczny musi stać się bardziej mobilny, szybszy i innowacyjny.

Tempo wzrostu przychodów 250 największych detalistów spada nieprzerwanie od roku 2011. Obecny wzrost na poziomie 4,1 proc. wskazuje, że najwięksi detal...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy