Amazon testuje drukarki 3D w naczepach

STRATEGIE MAGAZYNOWE

Drukowanie trójwymiarowe to nowa i dynamicznie rozwijająca się usługa, która znajduje coraz szersze zastosowanie w logistyce i produkcji. Co więcej, według analityków rola wydruków 3D będzie rosła. Rośnie też zainteresowanie drukiem 3D – według firmy badawczej Markets&Markets globalny rynek produktów, technologii i aplikacji tego typu ma w 2016 r. osiągnąć wartość 27 mld dolarów.

Drukowanie przestrzenne jest technologią addytywną, która polega na nakładaniu kolejnych warstw materiału, który tworzy trójwymiarowy obiekt – wyjaśnia Paweł Wachowiak z firmy 3Dwydruki.pl.
Druk 3D to pojęcie mieszczące różne technologie, które odróżniają m.in. materiały, jakie można wykorzystać, czas wydruku i jego dokładność, a także cena. 
– Każda z technologii ma swoje plusy i minusy. Dlatego metodę należy dobierać do indywidualnych potrzeb – przekonuje Paweł Wachowiak.


Zamiast transportu


Jedną z branż, w której druk 3D może odegrać dużą rolę, jest logistyka. Obecnie każdy towar, aby został sprzedany, musi być gdzieś zaprojektowany, wyprodukowany, zmagazynowany. Dzięki technologii można uprościć ten model. Klient wysyła swoje zamówienie w formie elektronicznej, fabryka automatycznie drukuje towar i wysyła go do klienta. Amerykański gigant handlowy Amazon otworzył sklep z drukiem 3D. Znajdziemy w nim elektronikę, zabawki, gry, biżuterię, przedmioty do wyposażenia domu czy kuchni, a produkty dostarcza wielu partnerów zewnętrznych. Klient może wybrać kolor zamawianego przedmiotu, jego r...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy