Badania idealo - Rozwiązania logistyczne w polskich sklepach internetowych

STRATEGIE MAGAZYNOWE
W swoich najnowszych badaniach porównywarka cen idealo.pl postanowiła sprawdzić, jakie rozwiązania logistyczne wprowadzają polscy sprzedawcy.

Rozwój handlu internetowego w Polsce pozytywnie wpływa na branżę logistyczną. W poszukiwaniu nowych rozwiązań mających sprostać oczekiwaniom sprzedawców i klientów, dostawcy tacy jak Paczkomaty InPost oraz wiodące firmy kurierskie, takie jak DPD lub UPS awansują do innowatorów rynku e-commerce.

W ten sposób obie branże wzajemnie się napędzają. Konsumenci korzystają na tym za sprawą szybszego i indywidualnie dostosowanego dostarczenia przesyłki. Dzięki temu zakupy w Internecie stają się jeszcze łatwiejsze, zaś relatywnie nowe gałęzie e-commerce jak sprzedaż mebli lub artykułów spożywczych, rozwijać się mogą szybciej niż do tej pory.

Jednocześnie logistyka jest także piętą achillesową handlu internetowego – mało który z negatywnych faktorów pozostawia u klientów tak złe wrażenie z całego procesu zakupów, jak za późno lub błędnie dostarczona przesyłka. Jak wskazują inne badania idealo na temat wprowadzanych przez sklepy udogodnień dla klientów, dla większości konsumentów darmowa wysyłka jest także często decydująca przy dokonaniu zamówienia w danym sklepie.
 
W swoich najnowszych badaniach porównywarka cen idealo.pl postanowiła sprawdzić, jakie rozw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy