Dołącz do czytelników
Brak wyników

Chcemy mieć zapas gotowej powierzchni

Baza wiedzy | 23 czerwca 2021 | NR 1
0 114

O wynikach polskiego dewelopera i planach ekspansji z Radosławem T. Krochtą, dyrektorem generalnym, wiceprezesem zarządu MLP Group SA, rozmawia Anna Frąckowiak.

Rok 2014 był przełomowy dla firmy MLP. Rekordowe 200 tys. m2 powierzchni w umowach to poziom, który pozwolił rodzinnej firmie na doskoczenie do wyników globalnych deweloperów. I to w tempie znacznie szybszym niż zakładano. W czym tkwi sekret takiej ekspansji?
Miniony rok był potwierdzeniem ogromnego potencjału, jaki mamy, i możliwości rozwoju w branży nowoczesnych powierzchni magazynowych w naszym kraju. Bardzo cieszymy się z osiągniętego rekordowego wyniku, ale jesteśmy przekonani, że stać nas na wiele więcej. W 2014 r. podpisaliśmy 33 umowy najmu, wynajmując łącznie ok. 256 tys. m2 powierzchni magazynowej i biurowej. Z tego blisko 195 tys. m2
dotyczyło umów zawartych z nowymi klientami w ramach budowy nowych i rozbudowy posiadanych parków. Tajemnicą sukcesu jest duże doświadczenie i szerokie kompetencje wszystkich naszych pracowników. Bardzo elastycznie podchodzimy do współpracy z naszymi partnerami, oferując im atrakcyjne lokalizacje, wysoki standard obiektów i konkurencyjne ceny najmu. Tym samym konsekwentnie realizujemy naszą strategię nastawioną na zwiększenie skali działania i poprawę osiąganych wyników finansowych. To przynosi wymierne efekty. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy akcje spółki, które są notowane na GPW, podrożały o ponad 30%. To potwierdza, że rynek dostrzega i docenia tempo rozwoju grupy i widzi perspektywy do dalszej poprawy. 

 

Radosław T. Krochta, dyrektor generalny, wiceprezes zarządu MLP Group SA

 

Dla globalnych koncernów polski rynek, atrakcyjny nie tylko geograficznie, ale także pod względem potencjału pracowniczego, to żyła złota. Jak ocenia polski rynek deweloper, który jest lokalnym graczem? 
Polski rynek ma wiele atutów, którymi przyciąga inwestorów. Szeroki dostęp do wykwalifikowanych pracowników, konkurencyjne wynagrodzenia w porównaniu z krajami zachodnimi. Doceniają to zagraniczne podmioty, które inwestują w naszym kraju. Dodatkowym argumentem jest znacząca poprawa infrastruktury drogowej, duży rynek zbytu oraz atrakcyjne położenie gwarantujące możliwość ekspansji na rynki wschodnioeuropejskie. 

Które regiony Polski są dla MLP najbardziej perspektywiczne w roku 2015?
Wciąż widzimy duże zainteresowanie obiektami w szczególności na Górnym Śląsku. Pomimo posiadania tam już dwóch parków logistycznych chcemy jeszcze wzmocnić naszą obecność w tym regionie przez realizację kolejnych projektów. Duży potencjał wzrostu dostrzegamy także na Dolnym Śląsku oraz w Wielkopolsce, czyli okolicach Poznania. W tych lokalizacjach także planujemy nasze znaczące inwestycje. Na popularności nie traci również region warszawski. Poza rozbudową MLP Pruszków II
będziemy rozwijać centrum logistyczne w Teresinie. Jesteśmy również przekonani, że region Lublina, a patrząc nieco szerzej – cała wschodnia część naszego kraju powinna zostać wkrótce znacznie bardziej doceniona przez inwestorów. Spodziewamy się wzrostu liczby zawieranych umów najmu w tej części kraju. Jeśli nasze oczekiwania się spełnią, z pewnością będziemy chcieli poszerzyć naszą ofertę w tym regionie. 

Czy trudno jest MLP konkurować z takimi deweloperami, jak Prologis, Panattoni, Goodman czy P3?
Dla nas polski rynek jest dominującym obszarem funkcjonowania. Tutaj od lat budujemy swoje kompetencje. Dla globalnych graczy Polska to tylko jeden z wielu rynków. Funkcjonowanie w środowisku konkurencyjnym z pewnością bardzo dyscyplinuje nas w każdym aspekcie działalności operacyjnej. Na bieżąco kontrolujemy poziom ponoszonych kosztów. Staramy się ocenić potrzeby i wymagania potencjalnych najemców, aby przygotować dla nich jak najlepszą ofertę. Dużą wagę przykładamy również do utrzymania wysokich standardów współpracy z klientami. Widać, że to...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy