Dział: TEMAT NUMERU

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Polski rynek opakowań to produkcja na poziomie ponad 71 mld zł rocznie

– Obecnie obserwuje się duże zainteresowanie opakowaniami z materiałów biodegradowalnych i kompostowalnych, które można poddać recyklingowi, jak również tych, które w swoim składzie zawierają już składniki pochodzące z recyklingu – mówi prof. dr hab. inż. Stanisław Tkaczyk, prezes honorowy Polskiej Izby Opakowań, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

Czytaj więcej

Proekologiczne rozwiązania na rynku palet

CHEP Europe wprowadza nowe palety Q+. Są to pierwsze palety wystawowe w historii firmy wykonane w 100% z pokonsumenckich odpadów plastikowych. Specjalizująca się w rozwiązaniach w zakresie łańcucha dostaw firma CHEP nieustannie wprowadza na rynek innowacyjne produkty i usprawnia obsługę klienta, równocześnie dbając o ekologiczne podejście w branży logistycznej.

Czytaj więcej

Drukarki etykiet

W dynamicznym świecie logistyki, w którym królują precyzja, szybkość i organizacja, drukarki etykiet stały się niezbędnymi narzędziami usprawniającymi operacje i optymalizującymi wydajność. Urządzenia te zasadniczo zmieniły sposób, w jaki towary są śledzone, identyfikowane i zarządzane w całym łańcuchu dostaw. W tym artykule zagłębiamy się w kluczową rolę drukarek etykiet w operacjach logistycznych i badamy ich różnorodne zastosowania.

Czytaj więcej

Opakowaniowa rewolucja

Przed sektorem opakowań sporo zmian. Presja na proekologiczne rozwiązania daje się odczuć już od kilku lat. Branża opakowań musi poszukiwać tego rodzaju produktów, bo hałdy śmieci rosną w szybkim tempie. Nikt już nie ma wątpliwości, że opakowania muszą być nie tylko trwalsze i bardziej praktyczne, ale też – co kluczowe – mniej szkodliwe dla środowiska niż do tej pory.

Czytaj więcej

Odbieramy towar późno, dostarczamy wcześnie

– Skupiamy się na zaspokajaniu niszowych potrzeb naszych klientów i tam, gdzie inne firmy nie są zainteresowane świadczeniem swoich usług, GO! przychodzi z pomocą i rozwiązaniem – mówi Paweł Muniak, Managing Director GO! Express & Logistics Polska, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

Czytaj więcej

Jak zmieniają się oczekiwania konsumentów w e-commerce? Opakowania to istotna część doświadczenia zakupowego

Według badania Izby Gospodarki Elektronicznej pt. „Odpowiedzialny e-commerce”, ponad połowa internautów, korzystając z oferty sklepów internetowych, zwraca uwagę na podejście do kwestii zrównoważonego rozwoju i ekologii. Czynniki środowiskowe z roku na rok coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Szczególnie ważne dla konsumentów są przyjazne środowisku opakowania i sposób ich produkcji.

Czytaj więcej

Ile można zarobić na logistyce cross-border dla e-commerce?

Na obsłudze logistycznej europejskiego handlu internetowego w 2022 r. zarobiono ponad 81,6 mld euro, z czego 11,706 mld wygenerowały usługi cross-border. Znacznie więcej zarobił rynek globalny, który do 2027 r. będzie rósł w średniorocznym tempie 10,3%, aby osiągnąć wartość 683,536 mld euro. Popularność transgranicznego e‑commerce, jak i związanej z nim logistyki rośnie, ale to właśnie obsługa zagranicznych zamówień jest największym wyzwaniem dla sprzedawców, którzy albo planują, albo już wyruszyli na podbój innych rynków.

Czytaj więcej

Ekologia w logistyce nabiera większego znaczenia

Na każdym etapie działania szukamy rozwiązań sprzyjających ochronie środowiska, zaczynając od ograniczenia drukowanych dokumentów, przez ekologiczny proces pakowania i wysyłania towarów do naszych klientów – podkreśla Bartłomiej Małota, właściciel GO Logistics Services, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

Czytaj więcej

E-commerce na zielonym szlaku

Zachowanie równowagi między ekonomią a ekologią to dziś jedno z największych wyzwań stojących przed każdą firmą. Postępująca degradacja środowiska i rosnąca świadomość społeczeństwa wymuszają na biznesie udoskonalenie strategii rozwojowych i podjęcie realnych działań. Wiedzą o tym przedsiębiorcy skupieni wokół e-commerce, którzy już od dłuższego czasu stawiają na nowoczesne i zrównoważone rozwiązania – zarówno w kwestii pakowania, jak i procesów logistycznych. Wywiad z Jarosławem Kamińskim, prezesem i dyrektorem zarządzającym Rajapack sp. z o.o.

Czytaj więcej

Raben w Polsce korzysta już w 100% z zeroemisyjnej energii, pochodzącej ze specjalnych farm fotowoltaicznych

– Stawiamy na nowoczesne technologie, które są energooszczędne, i stale usprawniamy nasze procesy, aby zwiększyć ich efektywność operacyjną – podkreśla Janusz Anioł, dyrektor generalny Raben Logistics Polska, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

Czytaj więcej

Polska najsłabiej przygotowana do transformacji energetycznej w Europie

Poziom gotowości Polski do transformacji energetycznej jest jednym z najniższych w Europie – wynika z raportu firmy Eaton. Wciąż pozostaje sporo do zrobienia w kwestii odnawialnych źródeł energii, w obszarze technologii elastyczności sieci oraz wsparcia społeczno-politycznego. Udział OZE w rocznej produkcji energii jest u nas najniższy ze wszystkich 13 przebadanych państw, a polityczne i społeczne ambicje osiągnięcia zerowych emisji są niewielkie. Barierą jest m.in. uzyskanie dostępu do sieci energetycznej. Jednak pod względem dostępności rynku energetycznego wypadamy lepiej niż Wielka Brytania, Niemcy czy Francja.

Czytaj więcej

Zielone strategie w magazynach

Energooszczędne, certyfikowane budynki to wymóg klientów, ale i banków, które zaczynają uzależniać finansowanie od wdrożonych rozwiązań przyjaznych środowisku – mówi Wojciech Kosiór, szef Działu Development, MDC².

Czytaj więcej