Czy e-commerce "zabije" handel tradycyjny w regionie Europy Środkowo-Wschodniej?

STRATEGIE MAGAZYNOWE
Według opublikowanego przez Colliers International raportu dotyczącego sektora logistycznego i handlowego pt. "Survival of the fittest" ("Przetrwają najsilniejsi") odpowiedź na tytułowe pytanie brzmi "nie".

W krótkiej i średniej perspektywie sprzedaż internetowa i kanał tradycyjny mogą nadal koegzystować w regionie CEE-6. 

Dalszy solidny wzrost sprzedaży tradycyjnej - według szacunków rzędu 71,5 mld euro do końca 2022 roku, czyli 4,9% rocznie - zapewnia wystarczającą przestrzeń, by różne koncepty mogły się nadal z powodzeniem rozwijać. Scenariusz konserwatywny przewiduje wzrost handlu internetowego w państwach CEE-6 o 8,8% rocznie, z bazowego poziomu 13,1 mld euro do 20 mld euro. 

Według optymistycznych szacunków wielkość rynku internetowego może zbliżać się do tego poziomu już dziś. Jeśli jednak nawet w tym optymistycznym scenariuszu handel elektroniczny obejmie 10% całej sprzedaży do końca 2022 roku, czyli 34 mld euro, to naszym zdaniem większość transakcji...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy