Duży udźwig, wytrzymałość, zwrotność, umiejętność pracy na trudnym podłożu, a jednocześnie zdolność transportowania produktów o nietypowych rozmiarach i wyjątkowo dużej wadze to tylko niektóre, kluczowe cechy środków transportu wewnętrznego do „zadań specjalnych”. Propozycji nie brakuje.
Potraktować bokiem…
Wózki bocznego załadunku potrafią sobie radzić nawet w wyjątkowo wąskich korytarzach roboczych, przyczyniając się do skrócenia czasu wykonywania operacji załadunku i wyładunku. Sprawdzają się też w obsłudze dłużycy, której transportowanie przy pomocy zwykłego widlaka czołowego bywa trudne (np. materiały budowlane, rury, blachy, profile stalowe, części maszyn i urządzeń, deski czy inne produkty tartaczne). Poszczególne wózki bocznego załadunku nieco się od siebie różnią, niektóre potrafią pobierać i odkładać ładunek tylko z jednej strony, ale są też i takie, które potrafią to robić z obu stron. Dostępne są też wózki czołowo-boczne, to znaczy takie, które spełniając funkcje typowego widlaka czołowego potrafią sobie poradzić również wtedy, gdy towar trzeba pobrać z boku, bądź trzeba go odłożyć na bok. Ciekawostkę stanowią wózki widłowe ze skrętną częścią roboczą podnoszącą ładunek (np. Aisle Master). To rozwiązanie typu „dwa w jednym”, łączące w sobie wózek wysokiego składowania i wózek z przeciwwagą. Jego zaletą jest znacząca redukcja wielkości korytarzy roboczych. Cechą wózków o załadunku bocznym jest to, że podpierają umieszczony na nich ł...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!