Dwustopniowe sortowanie

WEWNĘTRZNY TRANSPORT

Ilekroć rozpoczynamy rozmowy z naszymi klientami, mamy świadomość (po obu stronach), że logistyka to gra przy ograniczonych zasobach. Te zasoby to oczywiście – poza budżetem – przede wszystkim powierzchnia. Z drugiej strony na wstępie każdego projektu stawiane są wysokie wymagania dotyczące przepustowości i pojemności rozwiązań. Nierzadko oczekiwana jest wysoka elastyczność procesowa, tj. taka konfiguracja rozwiązania, która pozwoli, by możliwie wszystkie kanały sprzedaży były obsłużone, wszystkie grupy rozmiarowe produktów – sortowane i pakowane, a wszystko w możliwie najkrótszym czasie realizacji zlecenia, np. w wyniku obietnicy dostawy w ciągu 24 godzin.

W tym konkretnym przypadku, którym chciałbym się tym razem podzielić, otrzymaliśmy zapytanie od polskiego producenta odzieży posiadającego własną sieć sklepów i będącego na początku swojej drogi w kanale e-commerce.
Specyfiką biznesu fashion jest dostawa do punktów sprzedaży nowej kolekcji na początku sezonu i to jedocześnie do wszystkich (taktyka push), aby później podczas trwania sezonu stale zapewniać minimalny zapas w sklepie zapewniający ciągłość sprzedaży, czyli realizacja na koniec dnia kasowego przekazywana jest do magazynu w celu uzupełnienia (pull).
W nowoplanowanym magazynie klienta miały się ponadto zmieścić:

  • zapasy nowego towaru na początek sezonu,
  • zapasy towaru w trakcie sezonu z możliwością reloka...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy